Wells Gray National Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Wells Gray National Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Wells Gray National Park

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

28 September 2008 | Canada, Clearwater

We gaan naar Wells Gray Park bij Clearwater. Maar eest moeten wij nog met de camper naar de douche in Jasper. Daarna draaien wij de Yellowhead Highway op om door hetMount Robson Park waar de hoogste berg van Canada ligt, ja je raad het al, de Mount Robson 3954 m. Daarvoor hebben we de Yellowhead- en Mount Robson pas al gepasseerd en zijn we door de tijdsgrens van Mountain- naar Pacific tijd gereden, dus moeten we een uur terug in de tijd. Vanaf het moment dat ik elektr.kabel en waterslang heb opgeruimd, krijgen we te maken met diverse regenbuien. We blijven dan ook lekker in de camper lunchen. Maar ik zie op de parkeerplaats dezelfde nederlanders als in Golden. Gauw maar even vertellen dat hun tip voor de kabelbaan in Golden goud waard was. Weten jullie nog, de beren!! We besluiten nar de KOA Camping te gaan en niet Dutch Lake Campsite. Bij nader onderzoek bleek dit de juiste keuze, een supercamping waar ik ook nog een paar uur kon internetten en de opgelopen achterstand kon wegwerken. De volgende dag gaan we voor het Wells Gray Provincial Park om behalve de Helmcken- en Dawson watervallen, ook nog beren te zien.
Helaas, ondanks het verschrikkelijke mooie en ruige park, voor ons geen beren. Engelsen die wij spraken hadden langs de kant van de weg wel een beer gezien. We hebben wel bij een Ranch buffels gezien. Maar goed we hebben bij elkaar vier zwarte beren (op afstand) en een grizzly beer mogen aanschouwen, al met al geen slechte score.Bij terugkomst op de camping kunnen we van een heerlijk zonnetje genieten en van een "Chicken Pie". Ik vrees trouwens dat ik bij terugkomst met de pet rond moet. Het aantal ingekochte kilometers is bij lange na niet voldoende. Ik denk zelfs dat ik er zo'n 800-1000 km over heenga.
Groetjes en waarschijn;ijk tot thuis geen foto's meer.

• 29 September 2008 - 12:53

Jan Stam:

Hou Albert en Corry,
    Wat een zeer indrukwekkende reis is dit, en wat is het mooi daar ondanks het weer. Albert wees maar blij dat je in Canada zit bij de post is het een drama.

Gr Jan

• 29 September 2008 - 16:24

Carin En Fred:

Tjonge jonge we kunnen jullie amper bijbenen!!!
    Wel leuk al die berichtjes en wij krijgen zo ook een indruk. De foto's zijn prachtig!! Je mag Fred zijn auto wel wassen als je terugbent.....heitje voor een karweitje hahaha Fred blijft ruim onder zijn kilometers dit jaar misschien kan je wat overkopen en anders verkoop je toch gewoon je seizoenskaart van 020!!!!!
    Die grote auto hebben we trouwens nog niet gezien hoor...de poezen laten je groeten, willen graag aangehaald worden als we thuis komen...
    groetjes
    Carin en Fred

• 30 September 2008 - 06:43

Christiaan En Linda:

Zo, zo dat ziet er weer geweldig uit. En wat een mooie foto's. Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat er hier door een bepaald persoon al vakantieplannen voor volgend jaar worden gemaakt. Ook is diezelfde persoon heel jaloers dat jullie in Whistler zijn geweest.. Maargoed , ik geloof dat de reis al weer opz ijn eind aan het lopen is, dus geniet nog maar even goed de laatste dagen.

Klopt het dat Fred en Karin jullie misschien van Schiphol konden halen? Dat zou heel fijn zijn, want ik heb die dag op de voetbalclub een feest en dat begint al rond een uur of vijf. En daar wil ik graag naartoe. Ik hoor het wel en anders proberen we iets anders te regelen.

Groetjes en tot snel!

Christiaan en Linda

• 30 September 2008 - 17:57

John En Nel :

wel een mooi land
    en leuk hoor dat corry moest rennen voor een rendier
    en wat een prachtige foto,s hoor nou nog veel plezier en tot horens nel en john