Castellane - Cagnes sur Mer - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Castellane - Cagnes sur Mer - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Castellane - Cagnes sur Mer

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

18 Juni 2009 | Frankrijk, Castellane

Nog een keer de berg af maar nu wel met de caravan. Voordat we gaan rijden eerst de handen schudden van Annemieke en Justus de campingeigenaren en van de onze buurtjes van de camping. Beneden aan de berg gaan we linksaf langs het meer waar we vanaf de camping op uitkeken. Bij N202 aangekomen moesten we nog een berg van 9% de Col de Toutes Aures over om dan alleen maar neerwaarts te rijden. Desondanks hadden we nog een hele mooie route langs hoge rotsen met beneden de rivier. Naarmate we verder kwamen werd de rivier de Vars steeds breder. Bij Nice duiken we de peage op om er bij Cagnes sur Mer weer af te gaan.We moesten volgens de kaart van de overnachtingscampings Haut de Cagnes volgen.We kwamen in het centrum boven op de heuvel waar we met de caravan door zulke nauwe straatjes moesten? Een vingerdikte ruimte tussen de huizen. Het mag een godswonder heten dat ik daar goed doorben heengekomen. Na wat omywervingen hebben we een camping gevonden. Het was geen La Riviere maar Camping Colombiennes, het maakte ons niet uit! Na wat tips van een nederlandse buur zijn we niet met de auto naar Nice gereden, maar hebben we ons beperkt tot een wandeling nar de zee bij Cagnes sur Mer. Via het ons bekende leuke plaatsje Haut de Cagnes op de heuvel(nu wandelend), boulevard Narechal Juin met zijn palmbomen en het Hippodrome belanden we bij het strand. De azuurblauwe zee te zien deed ons weer goed na al die bergen. We hebben de boulevard langs het strand een klein stukje gevolgd om via het centrum weer richting de camping te gaan. Bij een tentje hebben we een patatje gegeten waarbij de eigenaar behoorlijk met yijn yout was uitgeschoten. Bij terugkomst heb ik een lekkere duik in het privezwembad van de eigenaresse van de camping genomen.Op deye camping worden we (ja zelfs ik) lek gestoken door de muggen

• 21 Juni 2009 - 19:16

Christiaan En Linda:

Zo, jullie zijn lekker druk bezig daar! We begrijpen dat jullie inmiddels lekker aan het uitrusten zijn in jullie vertrouwde Kroatie.
    Geniet ervan, want het is zo weer voorbij!

Groetjes!