Via Italia - Reisverslag uit Rome, Italië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Via Italia - Reisverslag uit Rome, Italië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Via Italia

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

20 Juni 2009 | Italië, Rome

Vroeg zijn we uit de veren om het groot aantal kilometers, zo'n 800, weg te rijden. De Boulanger is al open om een heerlijke Cereilles mee te nemen voor onderweg. Cagnes sur Mer zijn we snel uit.Het is dan ook zaterdagmorgen-vroieg. We passeren Nice-Monaco om na na Menton de grens over te steken. Vananf Ventimiglia koersen we langs de Bloemenriviera en het bekende San Remo naar Genua. In deze streek zie je vele bloemenkassen tegen de berghellingen aangeplakt. Het gaat nog steeds voorspoedig en nemen de weg rihting Milaan, die we niet helemaal yullen halen. Bij Allessandria rijden we de A21 naar Piacenza op en laten ons zelf en de auto dorst lessen bij het tankstation. We verlaten de A21 bij Brescia waarbij bekende plaatsen, zoals Descenzano en Peschiera di Garda ons terugvoeren naar de vakantie met de Fam. van der Neut. Wilma ik dacht er nog aan hoor!! Verona, de arena en de opera Aida, is ook een niet vergeten herinnering. We tuffen lekker door en de beperkte wegwerkzaamheden vormen geen belemmeringen. Het is Zaterdan en het blijft goed doorrijden.Vanaf de weg zien we diverse kerken en kastelen aan ons voorbijgaan, dus pikken we nog wat culturele bezienswaardigheden uit Italie op. Na Verona is het Vicenza en Padova die we voorbij snellen op weg naar Venetië, met Triëst als laatste Italiaanse station. We yaten inmiddels te gissen hoeveel we kwijt zouden zijn aan tolgeld. Maar goed dat het in euro's is want anders hadden we een hele kofferbak vol aan lire's nodig gehad. 63 euri's waren we kwijt. Daarboven op kwam nog het tolvignet van Slovenië van 35 euri's. Maar we komen in de buurt van Kroatië. Half zeven arriveerde we op onze vertrouwde Camping Ulika in Porec. De caravan hebben we neergezet en zijn naar het in andere haden overgegane restaurant gelopen. Corry had een Wiener Schnitzel besteld. Nou Mark dat waren twee stukkenvlees, ik denk dat Oostenrijk zelfs het nakijken heeft. Ik had een Cordon Bleu en een stuk van de Wiener.Na het eten hebben we de nodige bekenden weer ontmoet. Het bleek 's morgens noodweer geweeest te zijn. Om twee uur scheen de zon weer.

• 24 Juni 2009 - 18:20

Wilma Van Der Neut:

geniet lekker van jullie vakantie!
    spelen ze in kroatie ook balletje balletje Albert?
    (zonder bril)