Opnieuw wandelen naar Port-el-Kantaoui - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Opnieuw wandelen naar Port-el-Kantaoui - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Opnieuw wandelen naar Port-el-Kantaoui

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

06 Oktober 2009 | Tunesië, Sousse

De dagonderdelen opstaan, ontbijt en koffie (ver)slaan we vandaag gemakshalve maar over. De zon is vandaag op zijn heetst, maar liefst 31 graden is ons toebedeeld. Goed dat we al een laagje erop hebben zitten. Je zal toch net in dit land aangekomen zijn. Dan kun je twee dingen doen als je perse naar het strand wil. Geheel ingepakt op het strand gaan liggen, of het risico nemen dat je er als een vuurtoren vanaf loopt en gelijk door kan stomen naar het brandwondencentrum in Beverwijk. Wij hebben daar geen last van maar besluiten toch om na 3 uur bakken het voor gezien te houden. We eten eerst een patatje en een drankje. Zo is er een bodem gelegd en het vochtgehalte op peil gebracht. We kunnen hierna de wandelschoenen het sein geven om op te stappen en koers te zetten richting Port-el-Kantaoui. Dit keer liepen we de route
van ca. 8km in anderhalf uur naar het havenplaatsje. De vorige wandeling hebben we onderweg de olijfbomen en hun heerlijke olijven (brr.) op de foto gezet, evenals de mooie cactusstruiken die in bloei stonden. Nu konden we dus lekker doorlopen en arriveren een stuk sneller dan de eerste keer. Vandaag zoeken we een ander terrasje uit voor een drankje.
Na de prijzen te hebben bestudeerd om te eten, besluiten we om dit toch maar in Sousse te gaan doen. Gemiddeld liggen de prijzen hier 5 dinar hoger en dan hebben we het nog niet over de drankjes. Het geld gaat toch al snel genoeg er doorheen en dan doen we nog niet eens zoveel bijzonders. Nadat de benen genoeg rust hebben gekregen en we ondertussen van het mooie uitzicht hebben genoten in en rondom het haventje, zoeken we de Tuk-tuk op voor de terugreis. We waren de eerste en konden onze zitplaats zelf uitkiezen. We namen plaats op de achterbank waar we ons beter konden vasthouden. Een duits echtpaar zat op de plek aan de zijkant. Wij genoten inwendig van wat ze tijdens de rit te wachten stond.(hihi). Bij ons hotel werden we gedropt, hoefde maar een klein stukje de straat in te lopen voor Planet Food. Dit restaurant ademt een gezellig sfeertje uit, modern meubilair maar de wanden hangen vol met filmfragmenten en -sterren. Daartussen hangen of stonden allerlei nostalgische voorwerpen als een oude bus, auto, motorfiets etc. uiteraard in kleinformaat. Uit de menukaart kiest Corry een Pizza Hawai en ik ga voor de Pizza met kip. Het heeft ons voortreffelijk gesmaakt en in deze drukke maar gezellige tent komen we zeker terug.