Scheepvaartroute - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Scheepvaartroute - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Scheepvaartroute

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

09 Oktober 2009 | Tunesië, Sousse

Het is een dag als vele andere,zon, strand en zee. Regelmatig neem ik een verrekijker mee naar het strand. Behalve lezen is er ook wat ander vertier, zoals schepen die voorbij varen. De laatste week liggen er voor de kust in de nabijheid van de haven van Sousse nogal wat schepen voor anker. Door de verrekijker kan ik deze vrij goed waarnemen. Wat ik echter nog niet eerder had ontdekt waren diverse schepen aan de horizon. Op mijn balkon ben ik dit verder gaan bestuderen. Ze voeren in een lijn achter elkaar, wel vijftien stuks. Tussen de een zat meer ruimte als de ander. Waarschijnlijk is dit een scheepvaartroute, die voor zover mijn geheugen een geografische kaart kan indenken, die richting Egypte naar het Suezkanaal leidt. Er is dus behalve strand, zee en boulevard genoeg te zien. Ik schreef al eerder over de nederlandse camper toen ik op het strand lag. Tijdens onze dagelijkse avondwandeling over de boulevard, kwamen we ze weer tegen. Ze hadden hun camper net geparkeerd toen wij aankwamen lopen. Toen ze ons zagen kwamen ze de camper uit. Ze hadden er een rondje noordelijke bergdorpjes opzitten in de omgeving van Nabeul.Het fantastische weer kwam uiteraard ook ter sprake. Dit hadden ze ook wel eens anders meegemaakt. Eerder dit jaar hebben er ook wel eens auto's op het strand gelegen vanwege de hevige regenval. Het kwam zo hard uit de bergen vandaan dat er geen houden meer aan was. Onlangs waren er in Mahdia bij noodweer 26 mensen omgekomen waarvan er nog 20 vermist zijn. Ook dat kun je meemaken in Tunesië. Daar was onze ene dag regen en onweer niets bij. De campers gaan hierna nog naar het zuiden. We hebben de mannen nog een prettige vakantie gewenst. Voor ons is het de laatste avond. Gelukkig hebben we nog wel een dagje strand voor de boeg.