Korte rondreis Italië - Reisverslag uit Nenzing, Oostenrijk van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Korte rondreis Italië - Reisverslag uit Nenzing, Oostenrijk van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Korte rondreis Italië

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

27 Mei 2015 | Oostenrijk, Nenzing

Woensdag 27 mei 2015

Ouderkerk a/d Amstel-Nenzing (Oostenrijk)

We waren al om 03.00 uur wakker en zijn maar uit bed gegaan. Op ons gemak gedoucht, gegeten en het laatste ingepakt. Tegen de klok van 05.00 uur reden we uit Ouderkerk weg. Nog even langs het benzinestation om nog wat sap in de auto te gooien, meer dan genoeg om ermee tot aan de Duitse grens te kunnen komen. De benzine langs de Duitse autobaan was niet veel goedkoper dan die in ons dorp.
Iets voor Mainz stoppen we voor de tweede pauze om een broodje te eten. Koffie hadden we om 08.00 uur al tijdens de eerste stop gedronken. Bij Parkplatz an den Aichelberg nemen we voor vandaag de laatste stop. We hadden onze route langs Venlo-Koblenz-Mainz-Ludiwgshafen-Heilbronn-Stuttgart en Ulm laten lopen. We nemen het besluit om Ingolstadt niet als overnachtingsplaats aan te doen. Dat bleek later verstrekkende gevolgen op te leveren.We vervolgens onze weg via Memmingen om bij Lindau Oostenrijk binnen te rijden. Een mooi stadje die wij tijdens een eerdere bezoek aan Liechtenstein al eens hebben aangedaan. Via Lindau en Bregenz komen we langs de Bodensee en rijden we over de snelweg die grenst aan Zwitserland en Liechtenstein. De afslag Nenzing brengt ons via een behoorlijke klim door het dorpje, waarbij het straatje waar wij in rijden zo smal is dat tegenliggers moeten wachten. Half zes arriveren wij op de Alpencamping in Nenzing. Een schitterend mooi gelegen camping met weids uitzicht op om ons heen liggende bergen met besneeuwde toppen. Een goed verzorgde camping waar binnen- en buitenzwembad in elkaar overgingen, inclusief sauna. Het restaurant was niet goedkoop maar wel uitstekend. Het sanitair-complex was goed en smaakvol ingericht door de familie die de camping beheren. In het gebouwtje dat wij hadden gebruikt om te douchen, waren de ruimtes zoals men ze overal tegenkomt klein. De gang naar de wc's en doucheruimtes was met een leuke kast en andere voorwerpen leuk ingericht. We kwamen er later achter dat er in het ernaast gelegen gebouw, een typische Oostenrijkse chalet ook kon worden gedoucht. Dat waren ruime douches en op de bovenverdieping had je er daar nog veel meer van. Hadden we dat maar eerder geweten. De hal was o.a. aangekleed met een hemelbed. Ja het deed erg gezellig en huiselijk aan. En nu komt het!!!
Ik weet zeker dat ik er reacties op ga krijgen. Bij het oppakken van wat spullen uit de caravan kwam Corry er (ook pas) achter dat ik twee verschillende schoenen aan had. Ze leken wel erg veel op elkaar, zeker in de vroege donkere ochtend valt het dan niet een, twee, drie op. Het bleek dat ik er na een slechte nacht slapen dus niet helemaal bij was in bepaalde opzichten. Gelukkig had ik nog meer schoeisel bij me waar ik op kon lopen.

• 18 Juli 2015 - 16:27

Tiny:

Dat is de nieuwe mode twee verschillende schoenen aan. Het blijft super zoals jij kan schrijven. groetjes.