Verlaat vertrek naar Virton, Belgisch Luxemburg - Reisverslag uit Virton, België van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Verlaat vertrek naar Virton, Belgisch Luxemburg - Reisverslag uit Virton, België van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Verlaat vertrek naar Virton, Belgisch Luxemburg

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

18 September 2015 | België, Virton

We hadden de auto al helemaal ingeladen tot aan onze top-deck matras aan toe, om hopelijk goed te kunnen slapen op die bedden in die vakantiehuizen. De situatie met Corry, ivm de galblaasoperatie die ze heeft ondergaan en ingrijpender is geweest dan gehoopt (voor de meeste trouwe lezers bekend), gaf ons toch de nodige twijfels gezien het bloed wat nog uit de operatiewond kwam. Zo durfde ze zo toch niet weg te gaan.Gelukkig konden we nog bij de huisarts terecht. Die heeft er naar gekeken en nog wat behandeld. Zij stelde ons gerust. Met de verzekering die wij de specialist ook al hadden moeten geven dat wij vooral rustig moesten doen tijdens de vakantie kregen we groen licht om te gaan. Gerustgesteld konden we op omstreeks 11.15 uur vertrekken met als tussenstop, Cadier en Keer.

Cadier en Keer

Om 13.30 uur stonden we bij de bakker in Cadier en Keer en bestelden we 2 overheerlijke Limburgse Vlaaien. De uiteindelijke bestemming is het Missiehuis Onze Lieve Vrouw in dit dorp. Hier woont een tante van mij, inmiddels 89 jaar oud, die is kloosterzuster en heeft heel vroeger in Algiers, Algerije gezeten. Daarna is teruggekeerd naar Nederland via Aalbeek, Cadier en Keer en Broek-Sittard. Sinds verleden jaar is ze weer teruggekeerd in Cadier en Keer waar ze haar oude dag slijt. Vroeger kwamen we voordat we kinderen hadden en met de kinderen veelvuldig langs als we vakantie in de buurt hadden. Het uitzicht vanaf de heuvel richting Maastricht is nog steeds geweldig. Het was de bedoeling dat we hier een paar uurtjes zouden blijven op doorreis naar België. Door het bezoek aan de huisarts en het op tijd moeten arriveren voor de sleutel van het huisje kunnen we maar kort blijven. We hebben in de koffiezaal tezamen met Zr.Paula-Maria en onze Zr.Wilhelma onder het genot van een bakje koffie de heerlijke vlaai opgegeten. Wat ervan over bleef mochten ze behouden. De andere vlaai namen we mee naar België. We zegde toe dat we op de terugweg opnieuw zouden langskomen omdat het nu wel een heel kort bezoek was. Om 15.00 uur vervolgeden we onze weg naar Virton. In Maastricht waren ze druk bezig met het aanleggen van een tunnel die doorstroom van de A2 sneller moeten laten verlopen. Die tunnel zouden we later op de avond in Flikken Maastricht nog op de TV zien. Daar hadden we nu geen last van. Bij Luik hadden we wat verkeersdrukte maar echt veel oponthoud kostte dit niet. Zelfs bij de twee wegwerkzaamheden hadden we geen problemen.

Receptie Vallee de Rabais, Virton

Om 17.15 uur reden we de parkeerplaats bij de receptie van Vakantiepark Vallee de Rabais in Virton op. De receptie huist aan een doorgaande weg die het van de huisjes scheidt. Vele huisjes zijn ook permanent bewoond. De grotere zullen ongetwijfeld in eigendom zijn. Het park ligt in de Belgische provincie Luxemburg. We melden ons bij de receptie We tikken een bedrag van Euro 203,00 af, waarvan Euro 10,00 p/d voor de elektriciteit (voorschot), Euro 35,00 eindschoonmaak en nog eens Euro 1,00 p.p.p.d. toeristenbelasting. Waren ze nog vergeten het bestelde bedlinnen mee te geven die niet in het huisje klaar lag. Daar kon ik later nog voor terug. Via een van de drie steile toegangswegen bereiken we huisnr. 53 die we toebedeeld hebben gekregen. Via de rechterkant komen we het huisje binnen in de zitruimte met TV gevolgd door de open keuken en eettafel. Daartussen bevindt zich een trappetje met vier treden die toegang geeft tot een linkerslaapkamertje en rechterslaapkamertje. Daartussen bevinden zich links een toilet en rechts een krappe doucheruimte met overigens wel een goede warme douche .
In de rechter slaapkamer gaan wij slapen. We trekken de bedden naast elkaar. Gooien de matrassen van de andere slaapkamer erboven op en daarboven op het door ons meegenomen topdeck. Dat moet heerlijk slapen worden. En makkelijk in en uit bed te komen zijn voor Corry met haar operatiewond. 's Avonds rusten wij uit en kijken naar Flikken Maastricht met de reeds genoemde tunnel bij Maastricht die in deze aflevering een grote rol speelt. Saar heeft inmiddels haar plek op haar matras gevonden.