Een dagje shoppen in Koper - Reisverslag uit Poreč, Kroatië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Een dagje shoppen in Koper - Reisverslag uit Poreč, Kroatië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Een dagje shoppen in Koper

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

16 Juni 2016 | Kroatië, Poreč

Donderdag 16 juni
Een dagje shoppen in Koper

We beginnen eerst even de afgelopen dagen door te nemen. Daarvan konden we regelmatig
van een paar uurtjes zon genieten en zo voorzichtig aan naar een gebruinde huid toewerken.
Gisteren begon de dag met veel wind en wolken. De zee was de laatste dagen onstuimig en zorgde
voor golven die hoog tegen de rotskust opspatte. Naarmate de ochtend verstreek brak het wolkendek open en zorgde de harde wind dat we een zo goed als wolkenloze hemel kregen gepresenteerd. Tijd om onze ligbedden aan het strand te positioneren. Het werd een van de beste
dagen in het eerste deel van ons verblijf op Ulika. De harde wind zorgde er ’s avonds ook voor dat
de schotel weer geen ontvangst had. Nee he, niet weer aub. Gelukkig kreeg ik nu wel zelf de schotel
weer goed gericht en hadden we vrij snel weer het signaal terug. Ik heb wel tegen het statief van de schotel een extra grote rotsblok gezet om hem te stutten en zodoende beter te stabiliseren.
tegen de achterste poten ervan wat kleine rotsblokken en ik had nog een scherper beeld als ervoor.

Dan nu toch naar het verslag van vandaag. Ook nu begon de dag met veel wind en wolken en
brak het in tegenstelling tot gisteren niet open. We besloten om dan maar naar Koper in Slovenië
af te reizen voor ons jaarlijkse dagje winkelen in het mooie shoppingcenter. Langs Novigrad en Umag over de oude weg rijden we richting de grens met Slovenië en gaan via het centrum van Portoroz naar Koper. In het centrum van Portoroz is heerst er op dit moment een gezellige drukte. De reden hiervan is een Harley Davidson weekend. De berijders van dit wereldberoemde motormerk waren al in grtoe getale aanwezig. Een hele ruimte is gereserveerd voor kraampjes waar je allerlei aan de
motor gerelateerde artikelen kunt aanschaffen en zeker speciale Harley Davidson attributen.
Links van de weg staan tientallen zoniet honderden verschillende type Harle Davidsons geparkeerd,
van deelnemers aan dit weekend. Ze komen van heinde en verre, zelfs uit het land waar hij in de staat Wisconsin geproduceerd wordt, de USA. We kwamen al veel motorrijders tegen en dit bevestigd waarom. Een parkeerplek vinden om even rond te kijken is hoogstwaarschijnlijk onmogelijk
en daar kwamen we niet voor naar Slovenië. Hoewel leuk om te zien vanuit de auto rijden we toch maar door naar Koper. Bij het parkeerterrein van de Lidl willen we onze auto neerzetten. We zien dat er slagbomen zijn geplaatst. Vorig jaar was dit nog niet het geval. Je mag er maximaal twee uur gratis parkeren. Dat is waarschijmlijk gedaan om de tegenover de Lidl gelegen parkeerders van het winkelcentrum te weren. We parkeren hem nu maar bij het overdekte winkelcentrum en gaan straks wel terug naar de Lidl voor de boodschappen. In dit winkelcentrum scoren we voor Corry een paar Asics waar ze mee kan gaan wandelen en voor mij in een andere winkel een paar mooie shirts voor niet te duur uiteraard. We horen wat knorren en dat is een teken dat we naar de naastgelegen fastfoordketen van McDonalds vertekken. We strijken neer aan een van de tafeltjes met een McCounty Menu voor maar 9 euro tezamen. daar kom je in Nederland niet mee weg. We komen hierna in het niet overdekte winkelcentrum waar mijn winkeltje zit, Tom Taylor-outlet. Ik kom voor
een spijkerbroek en die neem ik voor maar 22 euro mee de winkel uit. Dat is een koopje. Bij de Kik
vinden we voornamelijk diverse goedkope kleding voor Corry en scoren we voor de jongens van Mark zwembroekjes met Minions opdruk. Bij de Jysk zien we voor weinig geld plantenbakken voor in de tuin staan om neer te zetten en een paar voor aan de schutting te hangen. Dit betekent de auto hier naar toe halen. Eigenlijk zijn we net gek om in Slovenië plantebakken aan te schaffen. Plaats genoeg in de caravan (haha). Het is mooi geweest,het heeft wat gekost maar heel veel opgeleverd met veel korting. Nu naar de Lidl voor de dagelijkse boodschappen en ter afsluiting een lekker ijsje bij de McDonalds. Tussen de bedrijven door kregen we nog een flinkek hoosbi te verwerken maar die was gelukkig snel voorbij. De terugreis verliep voor spoedig.

• 14 Mei 2018 - 11:15

Cor Molag:

Hallo wij gaan in juli naar porec en ik heb mijn vrouw en mijn dochter bij mij die grote shoppers zijn vandaar dat ik een vraag heb hoeveel km het is van Porec naar Koper en hoeveel en wat voor winkels daar zijn.
    alvast bedankt Cor

• 14 Mei 2018 - 19:06

Hallo Cor,

De afstand naar Koper is ca.60km en de reistijd zonder oponthoud aan de grens is 58 min. volgens ANWB-routeplanner.

Het is een leuke shopping-centrum met diversiteit aan winkels. Ook heb je nog wat winkels achter
    de McDonalds met een Tom Taylor outletwinkel, Kik en Jysk etc. Voor ieder wat wils.

Je kunt het ook combineren met een bezoekje aan het oude centrum van Koper, wat ook de moeite waard is.

Groetjes Albert

• 23 Mei 2018 - 11:15

Trijnie:

Weten jullie misschien de naam van een grote schoenenzaak.volgens mij begint het met een...M....?

• 24 Mei 2018 - 08:59

Geen idee

• 23 Juli 2019 - 09:26

Sophie Knijff:

Hallo, gezien jullie vaste bezoekers zijn van de streek. Waar zijn de voedingswaren goedkoper ? Slovenie of kroatie?
    Alvast dank voor jullie antwoord.

• 23 Juli 2019 - 11:46

Albert Vermeij:

Naar onze mening is het in Kroatië goedkoper hoewel het echter niet al te veel scheelt.

• 11 Augustus 2023 - 17:21

Wim Degen :

Goede middag Albert. Hoe heet dat winkelcentrum in koper.

• 11 Augustus 2023 - 19:03

Albert Vermeij:

Ik weet niet hoe dat winkelcentrum heet, maar als je bij de Lidl bent met er tegenover de McDonalds is het iets doorrijden en dan zie je het aan je linkerhand. Kan niet missen.