Ouderkerk aan de Amstel - Züschen/Winterberg - Reisverslag uit Züschen, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Ouderkerk aan de Amstel - Züschen/Winterberg - Reisverslag uit Züschen, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Ouderkerk aan de Amstel - Züschen/Winterberg

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

15 September 2016 | Duitsland, Züschen

Donderdag 15 September
Ouderkerk aan de Amstel – Züschen

De wekker was op 06.00 uur gezet. We namen de tijd voor ons ontbijt en het lezen van het krantje.
Net als naar Flevonatuur in Zeewolde gaat Saar de Labrodor met ons mee. We gaan nu niet met onze eigen caravan op stap. Dit keer nemen we onze intrek in de caravan van Erik die in Züschen gemeente Winterberg in het Sauerland staat op camping Ahretal. Hij heeft daar een jaarplaats met voornamelijk het oog op de wintersport. Door het gehele jaar is hij er ook regelmatig te vinden met
zijn vriendin en haar twee dochtertjes. Om 08.15 uur is alles in de auto gezet en gaan we op weg om
via Utrecht-Arnhem-Zevenaar op duits grondgebied terecht te komen. Bij Rasthof Hünxe pauzeren we even en kan Saar bijkomen van haar niet favoriete autorit. Volgens de navigatie zouden we omstreeks half een in Züschen aan moeten komen. Doordat er op de weg tussen Dortmund en Kassel
volgens de verkeersberichten op de duitse radio een file met behoorlijke vertraging zou staan hebben we een alternatieve route gekozen. Hierdoor arriveerden we pas om half twee op de camping in Züschen/Winterberg en hebben we een stukje van een andere omgeving kunnen aanschouwen dan de gebruikelijke route. Bij binnenkomst in de caravan stond de tafel gedekt in de aanbouw, lag er op het bed in de caravan een hart gevormd door twee badhanddoeken, een creatie van Marjolein de vriendin van Erik, met daar bovenop twee tekeningen gemaakt door haar dochtertjes. Een liefdevol welkom die vergezeld ging van een lekker zonnetje. Hier gingen wij na het uitladen van de auto op het terras naast de caravan volop van genieten. Jammer genoeg moesten we aan het eind van de middag naar de Lidl in het 7 kilometer terug gelegen Winterberg om de nodige boodschappen te halen. We zijn op tijd terug als de wedstrijd in de Europa League Feijenoord-Macnhester United begint. We zien ze met 1-0 winnen van de grootmacht en dat mag aangetekend worden als een schitterend resultaat. Wij hopen dat de wedstrijd die hier op volgt ook een goed resultaat mag opleveren. Deze is voor ons meer van belang. Panathinaikos-Ajax. We kwamen al gauw achter met 1-0 en dat was heel erg jammer. Gelukkig tijd genoeg om hopelijk nog terug te kunnen komen. Het spel van Ajax was niet overtuigend maar na een goede voorbereiding van de duitser Younes kwam hij bij Traore terecht die hem via de korte hoek onder de keeper doorschoot waardoor de gelijkmaker op het scorebord konden worden gezet. Via een gemiste strafschop van Davy Klaassen werd de bal in de rebound door Riedewald er alsnog ingeschoten en kon Ajax in het vliegtuig naar Amsterdam stappen. Zo werd onze eerste avond in het Sauerland alsnog goed afgesloten.