Nieuwe banden en op de fiets naar Porec - Reisverslag uit Poreč, Kroatië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Nieuwe banden en op de fiets naar Porec - Reisverslag uit Poreč, Kroatië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Nieuwe banden en op de fiets naar Porec

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

12 Juni 2017 | Kroatië, Poreč


Dinsdagavond zijn we op de fiets naar Porec gegaan. Waar we voorgaande jaren er op de vouwfiets naar toe reden konden we nu op onze gewone fietsen. Door de fietsendrager op de nieuwe caravan hebben we deze nu mee kunnen nemen. Als we de fietsen hebben gestald wandelen we dit keer buiten het historische centrum van Porec langs de kade. Aan de andere kant van de baai zien we onze camping liggen. Buiten de baai is de catamaran in aantocht die zijn overtocht naar Venetië weer achter de rug heeft en die zijn vanmorgen opgehaalde passagiers weer in Porec terugbrengt. Wij zien hem langzaam de haven binnenlopen. Hier zien wij ook de overige schepen liggen die dagtochten aanbieden naar o.a. het Limski Fjord of een avondtoer om dolfijnen te spotten. In een ander gedeelte van de haven staan op de kade kraampjes met souvenirs, schilderijen waarop meestal de omgeving van Porec is te bewonderen en andere snuisterijen. We wandelen terug tot de aanlegsteiger van de catamaran waar de passagiers al grotendeels door de controle van de douane zijn. Hier lopen we over de aloude geplaveide straatjes naar Cafe Bar Calypso en trakteren onszelf op een leuk opgemaakte Ijscoupe “Pinocchio” . Bolletjes ijs met op een ervan een omgekeerde ijshoorn. De oren van een stukje ijshoorn zijn in de zijkant ingeprikt en versierd met een parasolletje, zo ziet het eruit als Pinnokio. Eigenlijk een aantrekkelijke ijscoupe voor kinderen maar hij smaakt ons er niet minder om.


Vanmorgen een bandenfirma vlakbij de camping opgezocht. Het is een bewolkte dag en dan is dit een mooi klusje om mijn kapotte band te laten vervangen. Aangezien beide banden met betrekking tot het bandenprofiel eerdaags toch vervangen moesten worden laat ik gelijk twee nieuwe banden voor vervangen. Ik vroeg naar het merk Zafur wat in Kroatië een redelijk goede band blijkt te zijn. Helaas had hij die niet in mijn bandenmaat 215/65 SR in voorraad, of hij wilde mij gewoon de duurdere Vredestein verkopen. Daar zal ik nooit achterkomen. 940 Kuna voor een Vredesteinband is omgerekend ongeveer Euro 127,00. bij Mark had ik goedkoper uit geweest maar ik stond voor een voldongen feit. Intussen zijn wij boodschappen gaan doen en heeft hij bij terugkomst de andere band gew Vanmorgen een bandenfirma vlakbij de camping opgezocht. Het is een bewolkte dag en dan is dit een mooi klusje om mijn kapotte band te laten vervangen. Aangezien beide banden met betrekking tot het bandenprofiel eerdaags toch vervangen moesten worden laat ik gelijk twee nieuwe banden voor vervangen. Ik vroeg naar het merk Zafur wat in Kroatië een redelijk goede band blijkt te zijn. Helaas had hij die niet in mijn bandenmaat 215/65 SR in voorraad, of hij wilde mij gewoon de duurdere Vredestein verkopen. Daar zal ik nooit achterkomen. 940 Kuna voor een Vredesteinband is omgerekend ongeveer Euro 127,00. bij Mark had ik goedkoper uit geweest maar ik stond voor een voldongen feit. Intussen zijn wij boodschappen gaan doen en heeft hij bij terugkomst de andere band gewisseld die nog onder onze auto zat voor een nieuw exemplaar. De totale rekening 1990 Kuna na isseld die nog onder onze auto zat voor een nieuw exemplaar. De totale rekening 1990 Kuna na montage, Euro 269,00. We kunnen het hier voorlopig weer meedoen.

Voor de tent gezeten zien wij op een steen een vogel zitten die uiterlijke kenmerken van een merel zou kunnen hebben maar als ik het vergelijk met de merels die ik elders zie zitten in de omgeving van de voortent is het toch anders. Ik zoek het op in de ANWB gids en ik kan er niet anders uit opmaken dat het een “Draaihals” zou moeten zijn. Toen wij zondag met de schotel bezig waren was de “Hop” die we vorig jaar hier voor het eerst hadden gespot ook al in de buurt van de tent geweest. Naast de
veel voorkomende koolmeesjes, kwikstaartjes en mussen zijn dit de bijzondere exemplaren die we hier hebben kunnen spotten. Oh ja, we hebben ook nog een bonte specht kunnen bewonderen.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Actief sinds 27 Maart 2008
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 188140

Voorgaande reizen:

26 Mei 2019 - 23 Juni 2019

Bad Waldsee en Weissensee op weg naar Porec

25 Oktober 2018 - 07 November 2018

Algarve - Zuid Portugal

03 Juni 2017 - 29 Juni 2017

Wolfgangsee en Salzburg

15 September 2016 - 25 September 2016

Hoch-Sauerland

05 Juni 2016 - 30 Juni 2016

Het Zuiden van Kroatië

18 September 2015 - 02 Oktober 2015

Vakantie in een huisje in België

27 Mei 2015 - 24 Juni 2015

Rondreis Italië, aansluitend zonvakantie Kroatië

05 Maart 2015 - 12 Maart 2015

Turkije: Rondreis Cappadocië

05 Oktober 2013 - 04 Oktober 2013

Zweden, Natuurschoon

27 September 2010 - 05 Oktober 2010

Marokko en zijn Koningssteden!!

29 September 2009 - 10 Oktober 2009

Zon, zee en strand

13 Juni 2009 - 03 Juli 2009

Eindelijk weer eens Frankrijk

06 September 2008 - 03 Oktober 2008

Canada Campertour 2008

Landen bezocht: