Grand Canyon du Verdon - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Grand Canyon du Verdon - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Grand Canyon du Verdon

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

17 Juni 2009 | Frankrijk, Castellane

Vandaag 17-06 op Mark zijn verjaardag kunnen we weer sjeesen met onze eigen auto. Direct na Castellane krijgen we te maken met overhangende rotsen naast de stromende rivier Le Drome. Diverse uitzichtspunten geven zicht op de diepe kloven van de Gorges du Verdon. Wegen slingeren zich naar boven waarbij we de Col D'Ayen van 1032m passeren.Een enkele fietser waagt zich op deye route. Het is dat het te ver van de camping af is, anders had ik dit graag gefietst. Bij Moustiers St.Marie strekken we voor langere tijd de benen. Een klein plaatsje met een kapel boven op een rots. We laten die maar voor wat het is. Wij willen ook nog naar Riez, kijken of er al wat van de lavendel te zien is. Een klein veldje is ons gegund die nog niet tot volle wasdom is, maar daar is de tijd er nog niet voor. We gaan weer huiswaarts. Na Moustiers St.Marie houden we halt bij de brug die het mooie blauwe Lac Saint Croix met de Gorges du Verdon verbindt. De toegangspoort tot de gorges wordt druk bevaren door waterfietsers en motorbootjes. Wij rijden terug naar Castellane via de andere zijde van de Gorges du Verdon in het departement Var. Hier rijden wij een paar tunneltjes onderdoor. Op weg naar Castellane via Comps sur Atuby stoppen wij niet meer zoveel. Het waterfietsen hebben wij trouwens niet gedaan want Corry had door het lopen in Moustiers St.Marie een zere voet en ze was misselijk van al dat gedraai in de bergen. In Comps had een neringdoende een hele berg mgevlochten mandjes buiten hangen die bijna over het trottoir hing. Voordat we het laatste stuk naar de camping moesten rijden, hadden we nog te pinnen, tanken en boodschappen in te slaan. Vlakbij de camping is een van de campinggasten door een uitwijkmanoeuvre in de kant vast komen te yitten. De trekker van de camping en wat houtblokken bracht uitkomst.We hebben overigens lekker bruin brood (Cereilles) op de camping die elke morgen wordt afgebakken, lekker vers dus.

• 21 Juni 2009 - 17:49

Monique:

Wat een leuke vakantie hebben jullie en wat een leuke stukjes laat je ons lezen. Geniet maar lekker, want voor je het weet ben je weer in het koude kikkerlandje.