Regen - Reisverslag uit Poreč, Kroatië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Poreč, Kroatië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Regen

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

24 Juni 2009 | Kroatië, Poreč

Nadat ik terug was op de camping van het fietsen diende zich de eerste regendruppels al aan. Tot gistermiddag laat heeft het zowat doorgeregend. Daarna trok de hemel een klein beetje open, maar helaas donkere wolken diende yich opnieuw aan en vannacht heeft het dan ook nog behoorlijk geregend. We zijn nadat we onze boodschappen bij Lidl en Plobina hadden gedaan een stukje gaan rijden. Funtana wat iets onder Porec ligt hebben we doorheen gereden en zag er niet zo bijzonder uit. Daarentegen was Vsar wel de moeite waard. Door smalle steegjes in het oude centrum, waarbij je over de keienwegen uit de tijd van het Romeinse Rijk liep, kregen we mooi uitzicht op de haven van Vsar. Geen overdreven grote jachten zoals in het modaine Monaco. We lieten deze ingetogen weelde even op ons netvlies doorwerken alvorens wij de auto instapten. Langs een aantal plaatsjes gereden waar ze bij de Konoba's (restaurantjes) je naar binnenwenkten om een heerlijk speenvarken te veroberen. Het kleine plaatsje Bale een tiental kilometers onder Rovinj, staat bekend om zal ijn huisnummerbordjes in dezelfde stijl en het is ook weer een typisch kroatisch dorpje met italiaanse invloeden. Ook hier ontbreken de keien, zij het minder dan in andere plaatsen. De terugweg gaan we door het binnenland van Istrië en komen langs een burcht die alleen nog als ruine in het heuvellandschap staat. In deze omgeving zou het lekker heuvel op en heuvel af fietsen zijn. Of moet ik dit landschap tot het middelgebergte rangschikken? Nee het ligt er een beetje tussenin denk ik. Helaas is het te ver van de camping af en zo veilig fietsen met de grotere wegen als aanlooproute er naar toe is het niet. Voorlopig maar kijken hoe het weer zich de komende dagen gaat ontwikkelen. Vandaag hebben we gelukkig een behoorlijk aantal uurtjes van de doorbrekende zon kunnen genieten. Of dat er de komende dagen ook in zit. De weerkaarten laten het niet blijken. We zien wel

• 27 Juni 2009 - 20:41

Jan Stam:

Hoi Albert en Corry,
    Ik lees jullie avonturen met veel plezier en geniet met julie mee. Rerent het nog steeds of is het inmiddels droog. Hier in Nederland is het erg benauwd en warm. Albert het is op dit mement een zooitje bij de post maar dat is geen nieuws. Geneit er nog maar even van want het is zo voorbij.

Gr Jan en Marieke