De terugreis door Slovenië en Oostenrijk - Reisverslag uit Ingolstadt, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu De terugreis door Slovenië en Oostenrijk - Reisverslag uit Ingolstadt, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

De terugreis door Slovenië en Oostenrijk

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

02 Juli 2009 | Duitsland, Ingolstadt

Om 06.00 uur de wekker af laten lopen, douchen, eten en voor een laatste keer een blik werpen op de Adriatische Zee met uitzicht op Porec. Bij het bakkershutje gestopt om broodjes te halen voor onderweg en een laatste sanitaire stop. Zoals verwacht bij de Kroatisch/Sloveneense grens een licht oponthoud. Hier vile op dat de tsjechise auto's aan een extra inspectie werden onderworpen. Het vignet, wat we dit jaar ook voor Slovenië hebben moeten aanschaffen bracht nu wel zijn geld op. Bij Ljubjana hoefden we niet meer door een gedeelte van de stad heen te rijden. We werden er kuerig omheen geleid. De weg naar de grens met Oostenrijk is op een viadukt na, vrijwel voltooid. We hoeven nu gelukkig niet meer een heel stuk over tweebaanswegen te rijden, dit scheelt een aanmerkelijk stuk aan tijd. We laten Slovenië achter ons als we de Karawankentunnel doorijden en Oostenrijk binnenkomen. De tunnel erna is een beetje een warrige passage. Er bleek eerst een rood licht (zei Corry), gevolgd door een knipperend groen licht, en daarna voor het ingaan van de tunnel een niet goed zichtbaar rood licht, waar ik al voorbij was tot het tot mij doordrong.E was niets te zien??? Ik hoop dat het geen gevolgen gaat krijgen. In Oostenrijk worden we geconfronteerd met regen en voor het eerst, herten op de bergwand. Tot aan Salzburg kunnen we lekker doorrijden. De te verwachtte oponthoud is meestal naar en om München. Aleen op weg naar Ingolstad hebben we een niet noemenswaardige "Stockende Stau" (haperende file) gehad. Voordat we naar onze vetrouwde overnachtingscamping "Auwaldsee" rijden, zoeken we eerst nog een bankautomaat op om de nodige euri's bij te tanken. Dat valt overigens niet mee. We wilden niet het centrum van Ingolstad ingaan met de caravan achter ons aan. We kwamen in Wolznach uit. Snel een parkeerplaats opgezocht om daarna bij de Sparkasse geld te tanken. Toen snel richting camping, caravan neergezet en het restaurant voor de camping opgezocht om onze honger te stillen. We hebben ons hier aan een Zigeunerschnitzel gewaagd die uitmuntend smaakte.