De eerste dag op Camping Ulika - Reisverslag uit Poreč, Kroatië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu De eerste dag op Camping Ulika - Reisverslag uit Poreč, Kroatië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

De eerste dag op Camping Ulika

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

11 Juni 2016 | Kroatië, Poreč

Zaterdag 11 juni
De eerste dag op camping Ulika

We hebben redelijk geslapen en gaan voor een heerlijke douche. ze hebben in de winterperiode
overal nieuwe douchekoppen aangebracht waar een lekkere volle harde straal uitkomt. Dat was op de vorige camping wel anders. Laten we daar maar de kwalificatie gemiddeld aan geven. Na het
ontbijt gaan we de puntjes op de i zetten. Daar had ik gisteravond geen zin meer in en het weer was
rustig dus kon ik vandaag de scheerlijnen en stormbanden aan de tent aanbrengen. Grondkleed voor
de voortent neerleggen. Corry ontdoet het glasservies van het krantenpapier en zet het op zijn plaats in de caravan. Langzamerhand staat alles op zijn plek.

Installeren van de schotel

In de middag houden we ons bezig met de schotel van de tv. Helaas krijg ik niet zoals twee jaar terug direct signaal. Hoewel ik gekeken heb in welke richting de schotels staan bij andere campinggasten en het ook erg nauw luistert krijg ik niet
de juiste richting naar de Astra-sateliet. Jaap vragen of die wil helpen. Nadat we een connecter hadden vervangen die niet goed was en het andere uiteinde van de kabel aan de schotel verbeterd
kregen we nog geen signaal. We hebben de decoder van Jaap opgehaald. Dat is een kastje waar het signaal van de Astra sateliet via de schotel moet binnenkomen en een kaart van Canal Digitaal in zit , wat je abonnement op de ontvangst van de zenders is. Met de decoder van Jaap werd het signaal 78%, wat een goed teken was en in een verbinding resulteerde. Ons eigen kastje weer aangesloten en opnieuw geen verbinding. Na met Jaap zijn decoder weer signaal verkregen te hebben is de conclusie dat er iets met ons kastje aan de hand moest zijn. In Porec zit er bij de Konzum een winkel waar Jaap ook wel eens is geholpen met verbindingsproblemen. We zijn samen naar Porec gereden
en daar bleek dat hij vanaf 13.00 uur gesloten was. Maandagmorgen konden we er weer terecht.
Dat wordt dus geen EK-voetbal kijken en Max Verstappen. Dan maar volgen via teletekst. Voor het voetbal vind ik het niet bepaald erg. Nederland doet niet mee, hooguit dat we de Belgen volgen met de oud-Ajacieden Vermaelen, Vertongen en Aldeirwereld. Met de vrij wi-fi die we dit jaar voor het eerst overal op de camping hebben, kunnen we vrij veel nieuws volgen. Zo komt ons ook ter ore dat de Russische en Engelse supporters behoorlijk met elkaar slaag zijn geraakt en de boel kort en klein hebben geslagen. Waar moet dit heen? Nederland moest maar afzien van het organiseren van het WK met dit soort toestanden. Ook aan de vooravand van Polen – Noord-Ierland zijn de Noord-Ierse supporters op de vuist gegaan met de Franse bewoners. Stelletje Zatlappen!! Wij hadden ’s avonds overlast van heel iets anders.

Stortbuien

Donkere wolken dreven in de namiddag en vooravond boven de camping, vergezeld van lichtflitsen en donderslagen die steeds dichterbij kwamen. Zal de voortent strak genoeg staan om het naderend onheil te kunnen weerstaan? Het begint te regenen en een uur lang werd de regen als een stortvloed over ons uitgestort. Op het programma stond nog de afwas. die stellen we maar even uit tot morgenochtend. Het is al weer een behoorlijk tijd geleden dat wij een stortbui van deze omvang over ons heen kregen die zo lang duurde. Wanneer we het nieuws vernemen hoe het noodweer met hagelstenen zo groot als hagelstenen in Zuid Nederland heeft huisgehouden, mogen wij niet klagen.
Halverwege de avond was het opgehouden te regenen en konden we concluderen dat de voortent
goed is neergezet. Er heeft zich geen enkele regenzak in het dak van de voortent gevormd. Ik ben toen alsnog met de afwas naar het gebouw gegaan.



  • 26 Augustus 2016 - 12:34

    Peter Kniesmeijer :

    Hallo Albert,
    Ik vond het leuk jouw reisverslag te lezen.
    Hoe ik daar zo opkwam ?
    Ik zat oude foto's te kijken en bedacht ik ga eens googelen naar de naam Vermeij en daar kom ik jouw reisverslag tegen en de naam Margreet. Nu is dat misschien toeval maar de broer en zus van mijn ex echtgenote heette ook zo . Nu geloof ik niet zozeer in toeval dus vandaar mijn reactie.
    Ik zou graag bericht van jou ontvangen hoe het met hun gesteld is ( als zij zijn wie ik denk ).
    Als jullie geen contact willen vind ik dat ok en zeer begrijpelijk maar tijd heelt alle wonden het is tenslotte meer dan 40 jaar geleden.
    Ik bedank je vast voor je begrip en vriendelijke groeten.

  • 26 Augustus 2016 - 20:57

    Albert Vermeij:

    Het is beslist geen toeval, je hebt het volkomen bij het rechte eind. Niet zo lang geleden zat ik ook door mijn fotoalbums te bladeren op zoek naar foto's voor een boekje waar al twee keer een editie van is uitgegeven van ons dorp "Je bent pas een echte Ouderkerker als....", en toen kwam ik ook een foto in het album tegen waar jij nog op stond. Ik vind het leuk als we contact leggen. Margreet had ik al een mailtje van je reactie op deze site gestuurd en vond je reactie leuk. Mijn mailadres is albertvermeij@msn.com, dan krijg ik daarmee vanzelf jouw mailadres en dan kan ik je een bericht sturen buiten deze site om. Ik vind het leuk wat van je te horen. Groetjes Albert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Actief sinds 27 Maart 2008
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 188002

Voorgaande reizen:

26 Mei 2019 - 23 Juni 2019

Bad Waldsee en Weissensee op weg naar Porec

25 Oktober 2018 - 07 November 2018

Algarve - Zuid Portugal

03 Juni 2017 - 29 Juni 2017

Wolfgangsee en Salzburg

15 September 2016 - 25 September 2016

Hoch-Sauerland

05 Juni 2016 - 30 Juni 2016

Het Zuiden van Kroatië

18 September 2015 - 02 Oktober 2015

Vakantie in een huisje in België

27 Mei 2015 - 24 Juni 2015

Rondreis Italië, aansluitend zonvakantie Kroatië

05 Maart 2015 - 12 Maart 2015

Turkije: Rondreis Cappadocië

05 Oktober 2013 - 04 Oktober 2013

Zweden, Natuurschoon

27 September 2010 - 05 Oktober 2010

Marokko en zijn Koningssteden!!

29 September 2009 - 10 Oktober 2009

Zon, zee en strand

13 Juni 2009 - 03 Juli 2009

Eindelijk weer eens Frankrijk

06 September 2008 - 03 Oktober 2008

Canada Campertour 2008

Landen bezocht: