Wolfgangsee en Salzburg - Reisverslag uit Ingolstadt, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Wolfgangsee en Salzburg - Reisverslag uit Ingolstadt, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Wolfgangsee en Salzburg

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

03 Juni 2017 | Duitsland, Ingolstadt

Ouderkerk aan de Amstel – Ingolstadt

Na een aantal overvolle dagen die aan ons uiteindelijke vertrek zijn voorafgegaan,
doordat Corry op donderdag nog de laatste avond van de vierdaagse met kleindochter Emma
in Weesp moest lopen, vrijdagmiddag op de andere kleinkinderen Sophie en Julia door omstandigheden moesten oppassen en we een slechte nacht slapen achter de rug hadden, was het moment aangebroken. De vakantie kon beginnen. Vooraf gegaan door een rustig ontbijt met de krant die al in de bus lag. We hebben het laatste ingepakt en de nieuwe Detleffs Cgo 495 QSK caravan met behulp van de mover achter de auto gekoppeld. Wat een geweldig ding is de door de kinderen geschonken mover. De ruimte waar de stapelbedjes zitten gebruiken wij als bergruimte voor de campingstoelen en strandbedjes. Voor de oudste zoon die ook van onze caravan gebruik maakt hebben wij rekening gehouden met de aanschaf van een caravan met stapelbedjes. Zo hebben
we er allebei ons gemak van. Bij de aankoop heb ik een fietsendrager bedongen voor op de dissel.
De prijs viel hoger uit als bij een andere dealer en hij zou er onder gaan zitten. Zo hebben wij het
verschil kunnen minimaliseren en er ook nog een stabieler opstapje bij kunnen krijgen. De fietsen staan op de fietsendrager en we kunnen beginnen aan de reis met bestemming Ingolstadt.
Diverse Baustelle op weg naar de in de deelstaat Beieren gelegen Ingolstadt zorgen voor de nodige oponthoud die ons om 17.45 uur pas op Camping am Auwaldsee doen arriveren. We schrokken van
de prijs die we dit jaar voorgeschoteld kregen a raison van 33 Euro per nacht. Zo’n tien jaar geleden
stonden we nog voor 18-20 Euro voor een overnachting. Er moet gezegd worden dat er door de
nieuwe uitbaters wel het een en ander is opgeknapt in de afgelopen twee jaar. Het sanitairgebouw
is flink onder handen genomen. Er zijn een aantal ronde houten vakantiehuisjes geplaatst en de midget-golfbaan is opgeknapt. Toch blijft het voor louter een overnachtingsplaats waarbij de caravan
in slagvolgorde opgesteld staat om de volgende morgen weer snel te kunnen vertrekken een hoop geld. Verder zijn er geen enkele faciliteiten op de camping. Een restaurant ligt naast de camping net
als het zwemwater van het meer die zich ook buiten het terrein van de camping bevindt. Ze profiteren van het feit dat de camping niet ver van de snelweg ligt. De mensen komen toch wel.
We zetten de caravan op de aan ons toegewezen plek waar ondanks dat we niet dichtbij het meer
stonden, de muggen al op Corry haar komst stonden te wachten en een aanval op haar in petto hadden. Na dit niet welkom ontvangst begeven we ons snel naar het restaurant waar het uit
ervaring goed eten is. We nemen plaats aan een van de tafeltjes op het gezellige terras en bestellen
onsze drankjes en een schnitzel met champignons en daarbij horende saus, pommes frites en een schaaltje met salade. Onze over liep in een vertrouwde zwart/witte kleding. Daarentegen liepen de andere obers in een Lederhöse hun klanten te bedienen. Je kon merken dat het Pinksteren was. Het was behoorlijk druk, ook op de camping. Ze liepen de benen onder hun gat vandaan en toch hoefden we niet echt lang op een voortreffelijke maaltijd te wachten. Na afloop wandelen rond de Auwaldsee om onze ruim aanwezige calorieën te verbranden. Helaas werd de wandeltocht ontsierd door de
ontelbare muggen die Corry maar zelfs schrijver dezes niet onbetuigd lieten. Ze heeft de nodige versieringen alweer op haar benen prijken. Bij terugkomst in de caravan nemen wij een kop koffie en
zoeken vrij snel daarna ons bedje op, in de hoop dat wij een betere nachtrust tegemoet gaan.
Ik wordt uit mijn slaap opgeschrikt doordat Corry het dakluik op een klein kiertje zet. Het blijkt na
zo’n warme dag behoorlijk te zijn gaan regenenen waaien. Later in de nacht worden we wakker
geschud door denneappels, die worden door de harde wind vanuit de boom op het dak van de caravan gelanceerd. Pas later hadden we door dat het deze denneappels waren die ons behoorlijk
hadden laten schrikken. Het spervuur aan neerdalende denneappels werd bij elke windvlaag herhaald. Gelukkig hebben we een hagelbestendig dak. Die zal hopelijk ook geschikt zijn om dit soort projectielen te doorstaan.