Ingolstadt-Abersee - Reisverslag uit Abersee, Oostenrijk van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Ingolstadt-Abersee - Reisverslag uit Abersee, Oostenrijk van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Ingolstadt-Abersee

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

04 Juni 2017 | Oostenrijk, Abersee

Ingolstadt-Abersee
De afstand die vandaag moet worden afgelegd is niet zo ver. We hebben het wekkertje pas om
08.00 uur af laten lopen. Om 09.15 uur vertrekken we van de camping en zoeken in Ingolstadt een
benzinestation op en na het tanken rijden we naar de snelweg richting München. Iets voor Rosenheim waar de afslag naar Innsbrück ligt, wordt er aan de weg van de afslag gewerkt.
Dit veroorzaakte kilometerslange “Stockende Stau”. Deze langzaamrijdende file leverde drie
kwartier vertraging op. We hadden ook geen Oostenrijks Vignet aangeschaft in Nederland.
Het resulteerde in een extra stop bij een benzinestation waar de parkeerplaats overvol was.
We hebben de auto en caravan net als andere Nederlanders smaar even voor de geparkeerde vrachtwagens gezet. Die mochten op zondag toch niet rijden en hadden zodoende geen last van ons.
We konden alleen een 10 dagen kaart kopen die al voorgeknipt was op de dag van vandaag. In Nederland kopen we ze voor de heen- en als de terugreis en worden ze naar wens op datum geknipt. Voor de terugreis maar aan de grens van Slovenië kopen. Naarmate we Salzburg naderde werd de lucht steeds dreigender met als gevolg een flinke regen. Via de ringweg rijden we aan de noordkant om Salzburg heen. Op weg naar St.Gilgen aan de Wolfgangsee had een mooie route moeten zijn.
Een dikke wolkendek hangt over de bergen die samen met de regen elk zicht aan de omgeving wegneemt. Abersee is de plaats waar Camping Schönblick zich bevindt. Goede richtingsborden met
de naam van dec camping erop zijn er niet. De weg vragen aan een automobiliste die net van het parkeerterrein van een tuincentrum komt rijden biedt ons uitkomst. Zo komen we op de camping
die vlakbij de Wolfgangsee ligt. De eigenaar ontvangst ons allerhartelijkst. Als onze gegevens op het formulier zijn ingevuld brengt hij ons naar onze plek op de camping. Vlakbij de receptie en het sanitairgebouw die ons overigens geen overlast gaat bezorgen. Binnen no-time hadden we ons
trekkers-voortentje aan de caravan zitten. Inmiddels hebben we kennisgemaakt met Wouter en Joke
een gepensioneerd echtpaar uit Haarlem. Ze komen hier al jaren. Wij hebben van hun al vast een
tip gekregen voor een mooie route “De Postalmstrasse” Na ons eenvoudige maaltijd zijn we in de omgeving wat gaan wandelen. Het wolkendek werd minder en heel even zagen we het zonnetje tussen een open plek schijnen. Via een mailtje van Lenie en Hans, kennissen uit Geldrop die we vorig jaar in Kroatië hebben leren kennen, kregen we door dat zij op weg naar Porec ook Salzburg hadden aangedaan. Voordat ik deze dag ga afsluiten moet ik een opmerking plaatsen over het sanitair.
Sinds twee jaar is op deze camping het sanitairgebouw gerenoveerd. Het zag er supergoed uit.
De douches waren ook prima en geen gedoe met muntjes, heerlijk.