Laatste( lange) dag in Sousse - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Laatste( lange) dag in Sousse - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Laatste( lange) dag in Sousse

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

10 Oktober 2009 | Tunesië, Sousse

Of het komt doordat het onze laatste dag is, ik weet het niet. We werden in ieder geval getrakteerd op een bijna koude douche. Het beetje warm water wat er was verkreeg je door tegen de muur aan te gaan staan. Daarbij kon je de druppels tellen die er uit de douchekop kwamen vallen.Voor de laatste keer een ontbijtje in het restaurant in de wetenschap dat we morgen thuis er zelf de regie weer over hebben wat er op tafel komt. Tijdens het ontbijt hoorden we dat andere mensen al om 07.00 uur zonder stroom zaten. Hij moest zich in het donker scheren en dat was hem aardig gelukt. Wij hadden na het ontbijt gevraagd en gekeken waar wij vandaag onze
bagage konden stallen. Tijdens deze bezigheid werden wij geinformeerd over de mogelijkheid dat je de kamer tot 20.00 uur kon aanhouden. Meestal kon dat maar tot 18.00 uur. Voor 20 dinar bijbetaling hadden we dan de hele dag onze kamer tot onze beschikking. We hebben dan ook geen gedoe dat je je bagage moet stallen in de ruimte die ze voor je ter beschikking stellen. Dan heb ik het nog niet eens over je douchen en omkleden bij terugkomst van het strand. Nu maar hopen dat we weer warm water hebben. We hebben geluk, hij doet het weer. Een bakkie drinken op het balkon en dan hop, naar het strand. De weergoden hebben ook op onze laatste dag het beste met ons voor. We mogen alweer onder een strakblauwe hemel plaatsnemen op het strand. Daar maken we dan ook gretig gebruik van en denken nog maar even niet aan de dag van morgen (Brr.)!! Terug op de kamer maken we nog een laatste bakkie cappacino
en kunnen we na het douchen onze reistassen inruimen. Toch wel lekker dat we de kamer nog hebben. Voor de laatste keer gaan we niet in het restaurant van het hotel eten maar kiezen we weer voor het gezellige Food Planet. Vandaag staat er geen pizza op ons menu maar gaan we voor een cordon bleu en een mixed grill. Uiteraard niet met varkensvlees. Het was weer een heerlijk maal wat werd voorgeschoteld. Het kan natuurlijk niet tippen aan bv.Kroatië, maar voor Tunesië is het prima. Teruuggekomen in het hotel nemen we nog even afscheid van onze twee obers. Daarna wordt het tijd om onze bagage te pakken en ons naar de ingang van het hotel te begeven. De bus rijdt ons naar het vliegveld van Monastir. Daar hebben we nog ruim de tijd voordat het vliegtuig vertrekt. Echter met o.a. de twee meisjes uit ons hotel gaat de tijd snel om. Het boarden verloopt vlot en tien minuten eerder dan gepland stijgen we op van Tunesische bodem en vliegen huiswaarts. Waar de heenreis heel rustig verliep, hebben we nu te maken met veel turbulentie. Het leek wel of we over een belgische kasseienstrook vlogen, zo schudde de kist heen en weer. Dit tot wanhoop van een van de meisjes, die een behoorlijke dosis vliegangst bezat. Gelukkig heeft ze de angstige ogenblikken overleefd. Na de eerste twintig minuten verliep de reis verder vrij rustig. We zouden door de tegenwind een kwartier later op Schiphol aankomen. Dat werd bijna teniet gedaan door de 10 minuten die wij nu eerder waren vertrokken. Om 03.05 uur landden wij op Schiphol en zo hoefde Erik en Bo niet lang op ons te wachten. Na een lange, lange dag konden we ons neerleggen op ons waterbed, heeeerlijk!!!

• 26 November 2009 - 13:54

Tiny:

Je hebt een voortreffelijk reisverslag geschreven je kan je boek laten inbinden.Toppie.

• 21 Januari 2010 - 14:33

Frank Hendriks:

Geachte Albert, ik heb eind 2009 een boekje gepubliceerd over de samenwerking tussen de Europese Unie en Tunesië. Omvang 24 blz.
    Het is gratis en je kan een of meerdere exemplaren bestellen bij frank.hendriks@alternativeview.nl
    vr. gr.