Op bezoek bij Daniël en familie - Reisverslag uit Victoria, Canada van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Op bezoek bij Daniël en familie - Reisverslag uit Victoria, Canada van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij Daniël en familie

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

12 September 2008 | Canada, Victoria

Na een voortreffelijke overnachting te hebben doorgebracht op camping Riverbend in Parksville, met schoon sanitair en een heel vriendelijke receptioniste, gaan we na een relaxte start richting Victoria.
Duncan is de eerste stop vandaag. In deze City of Totems hebben wij de Totem - Walktour gelopen. Vanaf het oude stationsgebouw, waar mijn mond overigens van verbazing openviel toen ik een auto (geplaatst op railwielen) op het spoor voorbij zag komen, liep deze route door het centrum van Duncan, waar wij de meest uiteenlopende totems op ons pad tegenkwamen. Daarna de auto om highway 1 te volgen tot aan de 0-mile zone in Beacon Hill Park - Victoria. Om 14.00 uur kwamen wij aan in de Capital of British Columbia. Van Daniël had ik te horen gekregen dat zij de stad tot hoofdstad hadden gemaakt om te voorkomen dat de amerikanen dit land zouden inpikken in vroegere tijden.
Vanaf dit park hadden we uitzicht op Mount Baker in de staat Washington in de USA. We hebben vanaf daar een route door de Inner Harbour en de Old Town van Victoria gelopen met gebouwen uit de Victoriaanse tijd.
Daarna zijn we met de camper richting Noord Victoria gereden op weg naar het huis van Daniël en zijn ouders.We zaten redelijk in de buurt toen wij bij een benzinepomp de weg via het stratenboek kregen uitgelegd.
Bij aankomst bleek dat Daniël speciaal voor ons twee dagen had vrijgehouden. Hadden we dat geweten waren wij eerst naar hun huis gereden en dan gezamelijk naar Victoria gegaan. De ontvangst was hartelijk en we hadden het zo gezellig dat het half twee was voor wij onze camper naast het huis geparkeerd opzochten. De volgende morgen konden we binnen douchen en we kregen een lekker ontbijt voorgeschoteld. We mochten kiezen uit een voorgesteld programma.
Wandelen in Sook of met de boot naar Sydney Split een eiland in de buurt van hun huis. We kozen voor het laatste. De boot werd klaargemaakt en achter de auto gehangen op weg naar de haven. We hebben een korte tocht naar de overkant gemaakt om op het mooie eiland een rondje te lopen.
Daarna zijn we weer ingestapt en hebben een tochtje gemaakt langs diverse eilandjes tot in de haven van Schwarz Bay, waar morgen onze ferry vertrekt naar het vasteland.
Op de terugweg kwamen we vlak bij de boot nog een zeehond tegen. Na deze mooite tocht hebben we nog boodschappen gedaan o.a. in een Dutch-shop om een afwasborstel, aardappelschilmesje en hagelslag te kopen. En Daniël had trek in echte hollandse zoethout. Terug in hun huis met uitzicht op de golf van San Juan, grens met (USA), waar wij overigens vanmorgen moederhert met jong in de achtertuin zagen lopen, werden wij getrakteerd op een barbecue met een lekker stuk Tatanka,
het Canadese woord voor buffalo-steak. Heerlijk kan ik je vertellen.
Wij hebben een supertijd met een gastvrijheid die onvergetelijk is.
Nou mensen tot op het vasteland.

• 13 September 2008 - 07:40

Albert En Corie:

hallo luitjes
    Jullie berichten in goede gezondheid ontvangen.Hier gaat alles naar wens Alleen het weer is knudde .Heel wissel valig en veel regen
    We genieten van jullie verslagen daarvoor hartelijk dank .
    de helft van jullie reis zit er al weerop De tijd gaat gaat snel gebruik hem wel Maar dat doen jullie zeker.
    Nog veel plezier .
    Liefs van uit amstelveen
    Jan en greet

• 13 September 2008 - 11:19

Jan En Marieke:

Hoi luitjes,
    het gaat zeer goed zo te lezen. Ben wel lekker gemaakt door jullie, wat is het daar mooi en leuke ontmoetingen. Albert heb Jan de Maar ingelicht over de walvis ontmoeting.
    Gr Jan en Marieke

• 13 September 2008 - 16:49

Lin En Chris:

Jullie genieten er goed van zo te horen! En wat ontzettend lief van Daniel en zijn ouders dat ze jullie zo hebben verwend. Ik zag dat jullie toch een poging gewaagd hadden met de foto's? Mooi hoor!

Nu verder op het vaste land!

Groetjes Christiaan en Linda

• 14 September 2008 - 09:19

John Nel:

mooie foto,s
    zeker helemaal de moeite waard prachtig
    veel plezier daar in canada groetjes john en nel

• 14 September 2008 - 19:24

Fred En Carin:

Hi there,
    Wij zijn helemaal perplex, ben je net een week weg heb je het al voor elkaar om met een groot artikel in de krant te staan!!!Het AD heeft een special over Alberta en jullie camper staat erop....we zullen hem voor je bewaren. Mooie foto's hebben jullie geplaatst en zo te zien prachtig weer!! Geniet ze he
    groetjes

PS het uitzicht is beter dan hier.....iets diks in leer op een motor...

• 15 September 2008 - 15:37

Linda En Christiaan:

Nou, even een Ajax update:

Gisteren 1-0 gewonnen tegen Roda, maar het was zwaar hoor! Huntelaar is meer Stuntelaar geworden, 10 pogingen, niet 1 erin! Maar goed, er is gewonnen, en dat is het belangrijkste.

Geniet ervan!