Het koude Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Het koude Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Het koude Banff

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

27 September 2008 | Canada, Banff

We werden wakker van de kou, het was ook maar 8 gr. C. Snel een douche om op te warmen. Vandaag begint de dag met een zonnetje die zich door de wolken heen regelmatig liet zien. In Banff hebben we gewassen en helaas geen werkend internet gevonden. Banff is een gezellige plaats met leuke winkeltjes, waarvan de hoofdstraat Banff Avenue een mooi uitzicht geeft op Cascade Mountain 2298m met de top in de sneeuw. Naar welke kant je ook maar opkeek, overal om Banff hoge bergen in de sneeuw. Na ons bezoek downtown Banff gingen we naar het beroemde Banff Spring Hotel met 770 kamers. Beneden ligt de lage maar brede Bow Falss, een machtige waterval in de Bow River. Er worden hier busladingen toeristen uitgelaten voor een korte blik en een foto, en dan snel de bus weer in naar het volgende. Wij kunnen op ons gemak naar Banff Cave- en Bassin rijden. Dit komt als een echte warmwaterbron over die in een grot terecht komt. Ze laten het water ook in een warmwaterbad lopen waar je in kunt zwemmen, ja dit is toch beter dan in Nakups. Wat nog beter was kwam ons bij de parkeerplaats voor de lens. Twee mannetjes "Mule-deers" stonden rustig te grazen.We reden naar de camping terug aan de andere kant van de Bow River met een goed uitzicht op het boven de bomen uitorende Banff Sprng Hotel.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. En voor Fred en Carin: Gefeliciteerd nog met het trouwen van je dochter. Ik heb er wel aan gedacht. Maar met het beperkte internet niet eerder op gereageerd. Ik hoop dat jullie mooi weer hebben gehad. En ik laat de mogelijkheid open als Linda of Mark ons niet kunnen ophalen van Schiphol. Alvast bedankt.