Maligne Lake en Jasper Tramway - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Maligne Lake en Jasper Tramway - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Maligne Lake en Jasper Tramway

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

27 September 2008 | Canada, Lake Louise

Na het ontbijt zijn we metde camper naar de douche gereden. De hele vakantie moet ik me al met een ouderwets middel scheren, die mijn vader vroeger ook gebruikte...de scheerkwast. Opgefrist gaan we naar het centrum van Jasper om tickets te kopen voor een boottocht over het Maligne Lake. Je kon ook voor de Jasper Tramway tickets kopen en het was voordeliger tezamen. Omdat het weer er goed uitzag hebben we dat gedaan. Daarna snel boodschappen doen en terug naar de camper. De camper stond over de spoorweg. Heeft er een goederentrein een kwartier stilgestaan op het spoor. Daarna duurde het nog 10 minuten voordat hij voorbij was gereden. Dit betekende dat wij een half uur de tijd hadden om de 48 km te overbruggen naar Maligne Lake. Het is ons gelukt en om 12.00 uur varen we met de boot het Malinge Lake op.
Op het grootste en mooiste meer van de Rockies zie ik halverwege door mijn verekijker, een moederbeer en twee jonkies lopen. Door de "kiek" goed te zien. Helaas voelde de vrouwelijke bemanning van de boot dit noet goed aan om er wat dichter naar toe te gaan. Misschien mogen ze dat ook wel niet? Aan het eind van dit meer kwamen we bij Spirit Islands, bekend van de foto van Maligne Lake uit de brochures. In werkelijkheid is het nog mooier. Op de terugweg spotte ik moeder en de twee jongen weer, maar dan tussen de bomen.De terugweg over de Maligne Rodaway verliep rustiger en we waren ruim op tijd bij Jasper Tramway. Onze "Flight" (?) vertrok om 03.51 pm naar Whistler Mountain op 2284m hoogte.De bewolking was iets meer, maar het uitzicht op de plaats Japser en de omliggende bergketens was uitstekend. Op de camping terug zien wij tot onze schrik de Canadese of Amerikaanse uitvoering van de Familie Flodder staan. Gisteravond waren ze tot kwart over twaalf te horen.

• 28 September 2008 - 05:31

Nel:

Hallo Albert en Corry, ik heb jullie reisverhalen gelezen en zo een beetje mee kunnen reizen. Wat hebben jullie al een hoop meegemaakt zeg. En wat een mooie foto's. Geniet nog maar van de laatste dagen in Canada. Dan zien we jou, Albert, wel weer begin oktober op Krijgsman met de post. Met vriendelijke groet, Nel en de meiden van GfK Benelux.