Canada " Here we are" - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Canada " Here we are" - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Canada " Here we are"

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

07 September 2008 | Canada, Vancouver

Hallo beste mensen mijn eerste bericht uit het grote Canada. Het was een hele lange dag van reizen.
Nadat wij om 03.00 uur naast ons bed stonden heeft Erik ons naar Schiphol gebracht. Na de incheck, een bak koffie en een paar broodjes was het tijd om ons bij gate 22 te melden voor vertrek naar London Heathrow.
Het verliep voorspoedig, zoals ook de transfer van Terminal 1 naar Terminal 3 met een bus. Het was een lange vlucht naar Vancouver maar de verzorging aan boord was goed. Als we het goed konden zien hebben we nog een glimp op kunnen vangen van Groenland waar we overheen vlogen.
Na 9 uur en 20 minuten vliegen vanaf
Heathrow landen we op Vancouver Airport. Daar werden we in rijen naar de douane geloodst. Het had als bijkomend voordeel dat we na een half uur gelijk de reistassen van de band konden halen. Ze waren de transfer op Heathrow goed door- gekomen.Na een rit met de taxi dwars door Vancouver kwamen we doodvermoeid aan in ons Hotel. De volgende dag
waren wij vroeg op en namen de bus
naar het centrum. Met de Skytrain (zonder chauffeur) hebben wij een rondje Vancouver gemaakt. Daarna zijn wij aan ons rondje Downtown begonnen bij Canada Place. Twee cruiseschepen lagen daar voor anker, en jawel, een daarvan was de ms.Volendam van de Holland Amerika Lijn. In Gastown konden wij de om het
kwartier fluitende "Steaming Clock"
bewonderen. Toen zijn wij door een
nogal verwaarloosde buurt met al even verwaarloosde mensen (veel daklozen) naar China Town gelopen.
Daarna kwam Science Wolrd (Expo) aan de beurt. Via een canalboat zijn wij door False Creek naar Granville Islands gevaren naar de Public Market die heel druk bezocht werd.
Met de door ons aangeschafte dagpas namen we de bus naar het beginpunt bij Canada Place om met de Seabus over te varen naar Lonsdale Market om
zo een uitzicht te hebben op de
Skyline van Vancouver. Daar hebben we heerlijk gegeten en genoten van het uitzicht. Met de seabus terug naar het centrum om na een lange dag de bus naar het hotel te nemen.
Morgen kunnen we om 13.00 uur de camper ophalen en hopen met BC Ferries naar Vancouver Islands te varen.

Groetjes van Corry en Albert

• 08 September 2008 - 06:48

Greet En Jan Fransen:

Hallo luitjes
    jullie eerste bericht goed ontvangen .hier gaat alles goed alleen weer regen .het begint echt herfst te worden
    Jullie eerste week zit er al weer op .Wat gaat de tijd snel .Geniet met volle tuigen .
    groetjes vanuit Amstelveen
    Jan en Greet Fransen
    Ps Albert kunnen de letters niet iets groter

• 08 September 2008 - 15:30

Monique Amstelveen:

Super dat alles zo voorspoedig is verlopen en wat een leuk uitgebreid verslag. Echt erg fijn om te lezen. zal de mail ook aan aan het thuisfront doorsturen.