Russische Schone!!! - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Russische Schone!!! - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Russische Schone!!!

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

04 Oktober 2009 | Tunesië, Sousse

Een strakblauwe hemel viel ons ten deel toen wij de gordijnen van onze kamer openschoven. Even daarvoor hoorden we de schoonmaakster al aan onze deur rommelen, helaas we lagen nog in ons mandje. Het is zondag en we hebben vakantie, dus, relax.....relax. Het enigste wat er aan ontbrak waren onze eigen croissants en chocoladebroodjes met een heerlijk glas versgeperste sinaasappelsap. Maar.....we hebben wel een lekker zonnetje. We begeven ons na de koffie snel naar het strand. Niet lang na onze aankomst komt een russische moeder met haar dochter in onze buurt op twee luchtbedden liggen. Beide kwamen uit ons hotel waar we ze al eens in de lift tegengekomen zijn. De moeder is heel aardig (maar niet heus), zoals vele van hen. Die russen zijn blijkbaar gek op gefotografeerd te worden. Dochter maakt van moedder foto's en andersom wordt dochter in allerlei poses aan het strtand of in de zee gefotografeerd. Niets aan de hand zou je zeggen. Maar dochterlief liep in een "Stringbikini" rond te huppelen. Eerlijk is eerlijk, dat zag er niet verkeerd uit en ze mocht er figuurlijk best wezen. Toen zij zich na de fotosessie weer terug op haar bedje ging liggen, ging daarbij ook gelijk het bovenstukje uit. Ja je raadt het al, er bleef alleen nog een heel klein stukje textiel over, de "String". Nu is het in Tunesië gewenst dat je het bovenstukje aanhoudt, toch zie je hier maar weer dat bepaalde individuen zich daar niet aanhouden. Dit geldt in dit geval niet alleen bij Oosteuropeanen, het gebeurt over de hele linie en voor de lokale bevolking gelukkig niet al te veel. Na enige tijd ging zij verkoeling zoeken in de zee. Je zou denken dat zij het bovenstukje weer aandeed. Echt niet!!Ze pakte haar luchtbed op, liep de zee in om daar heerlijk rond te liggen dobberen. Uiteraard bleef dit niet onopgemerkt bij de tunesische jongeren die zich op het strand bevonden. Deze begaven zich steeds meer in haar nabijheid, met als gevolg dat ze in no-time waren vertrokken. Behalve de zon werd het ook op dat terrein te heet onder hun voeten. Wij konden nog even rustig doorbakken. Na het strand en een heerlijke douche zochten wij het terras op om een heerlijke jus d'orange te drinken en bij te komen (hihi) van onze pikante belevenissen. We moesten op zoek naar zonnebrandolie en een landkaart van Tunesië. We hadden gisteren geinformeerd naar de huur van een auto. De kosten bedragen tussen de 50 en 60 euro per dag. We willen een dag naar de plaatsen Dougga en Zaghouan. Dougga is een oude romeinse ruinestad. Het is een van de mooist bewaard gebleven antieke steden van Tunesië. Beide artikelen hebben wij kunnen kopen in een supermarktje iets verderop. Voor de verandering gaan we eens niet in het hotel eten maar kiezen een restaurantje uit in de straat vlakbij het hotel. We hadden zin in iets anders en hopelijk lekkkerder. We gaan voor de mixed-grill, daarbij kregen wij couscous, aardappelpuree en patat geserveerd. Vooraf kregen wij een mandje met stokbrood, afgebakken met heerlijke zaadjes, die door onze ongelooflijke trek in sneltreinvaart de bodem bereikte. Het lege mandje werd omgeruild voor een gevuld met stukjes arabisch brood. Het brood werd vergezeld van een schaaltje met twee sauzen en een schaaltje met olijven en een ander tunesisch heet spul, waarbij de bestelde drank als blusmiddel moest dienen. Inmiddels was het eten gebracht en hebben wij er smakelijker van gegeten dan in het hotel, en dat voor maar 18 dinar. Omgerekend is dat 9 euro. Tijdens dit dinner hebben we besloten om de huurauto maar niet te huren. We gaan
liever voor dat geld een paar keer uit eten of wat drinken op het terras, bv. in Port-el-Kantaoui.

• 31 Oktober 2009 - 11:33

Tiny:

het blijft me verbazen zoals jij het uit je mouw blijft schudden wat leuk geschreven toppie hoor.