De laatste week en de terugreis - Reisverslag uit Ouderkerk a/d Amstel, Nederland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu De laatste week en de terugreis - Reisverslag uit Ouderkerk a/d Amstel, Nederland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

De laatste week en de terugreis

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

29 Juni 2016 | Nederland, Ouderkerk a/d Amstel

Woensdag 29 juni
De laatste week en de terugreis

Voordat het vertrek met de dag naderbij komt hebben we nog een schitterend mooie week met
zeer warm weer. Deze vakantie maken we ook nog kennis met Lenie en Hans uit Geldrop die
in ons straatje zijn neergestreken in hun Fendt-caravan. Leuke gesprekken met ze gevoerd in het voorbijgaan en aan het strand. Zij staan buiten deze vakantie op Flevonatuur in Zeewolde met een seizoenplaats. Kom eens naar Flevonatuur als je eens paar dagen erop uit wil met de caravan en niet zo ver wil rijden. We beloven niks maar houden het wel in gedachten. Marieke en Gerd uit Kudelstaart arriveerde ook weer Op Ulika en op weg naar de douche of wc waar zij hun plekje weer hebben gevonden, staan we regelmatig met ze te praten en daar werden wij ook uitgenodigd voor een visite. Voor het eerst zie ik dit jaar een vreemde vogel voorbij scharrelen. Die zien we er wel meer lopen, maar die hebben meestal twee benen en een paar armen. Deze heeft gewoon twee pootjes, een snavel en een verendek met vleugels en staart. Een langslopende duitser had het over een Wiessehop. Het blijkt een weidehop te zijn. Dinsdag 28 juni moeten we helaas aan het afbreken van de voortent gaan beginnen voor het vertrek van morgen. Corry ruimt alvast de kastjes zoveel mogelijk in en ik houd me met de voortent bezig. We kunnen het in ieder geval droog inpakken.
Tussendoor zijn we nog aan het strand te vinden om nog even te genieten van het uitzicht op Porec en het zwemmen in de zee. ’s Avonds volgt er nog een laatste etentje in restaurant Srdela en zijn
we daarna weer uitgenodigd bij Trijn en Tinus. We maken dit keer niet al te laat.

Porec-Ingolstadt
Om 07.45 uur rijden we van de camping weg, uitgezwaaid door Jaap en Minie, Lenie en Hans en Marieke uit Kudelstaart komt ook nog even langs. Gerd hadden we gisteravond nog uitgebreid gesproken. Op weg naar de uitgang van de camping kwamen langs Trijn en Tinus die ons ook uitzwaaien en goede reis wensen. We moesten alleen nog even stoppen om bij de receptie de reservering in orde te maken voor volgend jaar. Dit kon alleen bij de chef die er gisteren niet was.
De reis verliep vlot zonder oponthoud langs de grens met Slovenië en Oostenrijk. In Oostenrijk houden we een lunchpauze en tegen de namiddag bereiken we Camping am Auwelsee in Ingolstadt. Voorafgaand zien we het voetbalstadion van FC Ingolstadt die sinds afgelopen seizoen voor het eerst in de hoogste divisie van de Bundesliga vertegenwoordigd is. Sinds de camping in andere handen is overgegaan is er veel veranderd. In goede zin maar ook in mindere zin. Voorheen stonden we op een terrein vlakbij het sanitairgebouw en waarbij de caravan aan de auto kon blijven staan voor de overnachting. Nu werden we op een plaats dichterbij het meer geplaatst waarbij je niet altijd de caravan aan de auto kon laten en waar je ook veel meer last van de muggen had. Voor een plek op de vroegere lokatie van de camping moet je tegenwoordig reserveren? De camping is nog duurder geworden ook. Bij een van die ronde houten huisjes op de camping staat een mooie oldtimer Mercedes 180D, daar schieten we een foto van. Het restaurant is gelukkig niet veranderd en kunnen we nog steeds goed eten.

Ingolstadt-Ouderkerk aan de Amstel
Vandaag maar snel weg nadat we de bestelde broodjes hebben opgehaald. Of we volgend jaar weer
voor deze voor ons vertrouwde camping kiezen weten we nog niet. Ondanks dat er veel wegwerkzaamheden zijn in Duitsland hebben we geen noemenswaardige oponthoud gehad tot
we arriveren bij Keulen. Daar komen we in een file terecht. Hier heeft de auto grote problemen mee,
de ventilator werkt niet en dat zorgt voor een kokende motor. We kunnen gelukkig snel een afslag nemen naar een buitenwijk van Keulen en belanden op een industrieterrein bij een autodealer.
Daar kunnen we de motorkap openzetten en hem laten afkoelen. Ondertussen mogen we van het sanitair gebruik maken bij de dealer. We hebben telefonisch contact met Mark en zegt ons minimaal anderhalf uur te wachten voor we verder kunnen rijden. Gezien het tijdstip en de informatie omtrent het verloop van de spits hebben wij er drie uur van gemaakt. Dan kunnen wij in ieder geval door blijven rijden zonder grote kans te lopen weer in in een file terecht te komen. In deze periode van wachten zijn wij een naastgelegen winkel ingelopen en hebben wij een bezoek gebracht aan de McDonalds die hier gelukkig in de buurt een vestiging had. Uiteindelijk zijn wij via een alternatieve route om een door de navigatie aangegeven file te omzeilen het Ruhrgebied uitgekomen en kwamen
we tegen elf uur in de avond in Ouderkerk aan de Amstel aan. Jammer van deze laatste tegenslag.
Verder kunnen wij terugkijken op een geslaagde vakantie. Wisselvallig weer in het eerste deel maar volledig goedgemaakt in het laatste deel ervan.