Villa Santos - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Villa Santos - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Villa Santos

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

01 November 2018 | Portugal, Albufeira

Villa Santos
Voor ons is het een dag in en rond Villa Santos. De zon liet zich al vroeg zien en zaten al vroeg met een kopje koffie buiten . Dit weer is waar we ook voor naar Portugal zijn gekomen. Om lekker buiten in de zon te kunnen zitten en hopelijk nog een kleurtje op je lijf te krijgen. Gisteren leek het nergens naar, dat was echt hollands weer; regen, regen en nog eens regen. Daarom gaan we er vandaag volop van genieten. In de loop van de middag gaan Erik, Marjolein en Sophie naar de boot die hun hopelijk naar een plek op zee zal brengen waar dolfijnen zijn te spotten. Over het algemeen moet dat geen probleem opleveren. Deze mensen weten waar ze zoeken moeten. Corry, Julia, Chris en ik blijven thuis. Julia mag de zee nog niet op, die is te jong en voor Chris geld dat helemaal. Voordat ze weggingen haalde Erik met een lange stok nog een paar citroenen uit de boom die in de tuin naast de villa staan. Diverse mandarijnen uit de boom zijn ontzettend zuur. Door de soms harde wind vallen ze spontaan uit de boom en zijn daardoor niet meer te eten vanwege de beurse plekken. Van een sinaasappleboom zijn de vruchten nog groen en niet rijp voor consumptie. In een klein boompje zitten een paar granaatappels. Rondom de andere zijden van het huis zijn diverse cactussen te vinden, twee palmbomen en een boom waar een aantal mooie rode, pluimachtige bloemen in hangen.

De Villa

De villa heeft verder een zwembad. In het huis zelf ziijn op de bovenverdieping drie slaapkamers aanwezig, twee badkamers een bij een slaapkamer en de andere bereikbaar vanaf de gang. Verder hebben twee slaapkamers een balkon die uitzicht op het zwembad en de tuin bieden en over de omgeving. De bovenverdieping is bereikbaar via een marmeren trap. De beneden- verdieping heeft, een slaapkamer waar wij onze domicilie hebben, er naast een wc- en douche. Tegenover de slaapkamer bevindt zich de keuken en ruimte waar de voorraad kan worden gestald en de wasmachine staat er in. Dan heb je een grote woonkamer waar je kunt eten of in een gedeelte waar de bank staat tv kunt kijken. Bij de klapdeur in de woonkamer kun je naar bjiten en kom je terecht in een patio waar een loungeset staat. Rond het zwembad staan diverse ligstoelen en aan de overkant van de patio heb je nog een paar plekjes waar je kunt gaan zitten aan een kleine ronde tafel met stoeltjes. Zodra er wolken zijn of de zon gaat onder wordt het behoorlijk fris, mede door de wind, en moet je wwel een vest aanhebben om nog buiten te kunnen zitten. Op het moment dat de zon scheen had ik Julia beloofd om het zwembad in te gaan. Hoewel het water behoorlijk koud is ben ik er wel ingegaan. Je moet je uiteindelijk niet laten kennen. En als je eenmaal erdoor was een ging zwemmen was het nog een klein beetje te doen. Julia echter kwam niet verder dan haar middel in het water. Ik kon me dat wel heel goed voorstellen. Ik kon er toen gelukkig ook snel uit. Op de dag van aankomst had Erik, met de meisjes al een keer van het zwembad gebruik gemaakt. Ook toen was de temperatuur van het water niet veel warmer. Aan de hand van foto’s via de app hebben we kunnen zien dat ze inderdaad de dolfijnen hebben gezien. De boottocht is dus niet tevergeefs geweest.