Mount Revelstoke Park en Golden - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Mount Revelstoke Park en Golden - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Mount Revelstoke Park en Golden

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

23 September 2008 | Canada, Lake Louise

Eindelijk weer een bericht.
We verlaten Kaslo en gaan naar Revelstoke wat een stuk noordelijker ligt. Op onzed weg daar naar toe doen wij Nakups Hot Spring aan. Wij hadden een spuitende fontein verwacht, maar geen zwembad waar de warmwaterbronnen in zaten, d.m.v. van een bad van 37 graden en een van 42 graden C. Koos en Marjon komen wij regelmatig tegen en hebben dan ook gezamelijk een wandeling gemaakt naar een harstromende rivier om de domper van de Hot Springs te doen vergeten. Langs het Upper Arrow Lake komen we aan bij Galina Bay voor de ferry naar Shelter Bay. Wij zouden bij een Rest Area de lunch gebruiken, bleek die voor de ferry-oprit te zijn. We hebben toen in de wachtrij zitten eten, maar de ferry bleek al snmel te komen, zodat Corry alle bekers en bordjes op het tafeltje tegen moest houden toen ik de ferry opreed. Op de ferry zijn wij toen verder gegaan. Helaas hadden Koos en Marjon de ferry gemist omdatr zij al eerder hadden geluncht. Op de camping kwamen we elkaar weer tegen en namen onder hett genot van een biertje alles weer door. Het is inmiddels vrijdag 19 september als wij een bezoekje gaan brengen aan het Mount Revelstoke National Park, via de Meadows in the Sky Highway (25 km). Vanaf de parkeerplaats lopen wij de Summit Trail, die vrkij behoorlijk omhoog klom.Op de top aangekomen leverde dat mooie uitzichten op de omringende bergen met sneeuw op. Na een krote pauze nemen we de"Meadows in the Sky Trail" terug naar de camper. Het was de laatste van vier dagen dat wij met elkaar doorbrachten. Koos en Marjo9n gaan naar hun geboekte camping in Cranmore, wij gaan naar Golden.
Zaterdag 20 september rijden we van Revelstoke door het Glacier National Park naar Golden. We passeren Rogers Pass (1323m) de tijdspassage van Pacific- naar Mountain Time. De klok moet een uur naar voren. Tijdens de koffiepauze raak ik in gevecht met een blauwe vogel "Steller Jay" genaamd. De stukjes donuts en brood brachten uitkomst om een foto van hem te maken. Naarmate we het Park verlaten volgen er meerdere besneeuwde bergtoppen en voordat we het weten naderen we Golden Municipal Campground. Van een Nederlander kregen we een tip om naar Kicking Horse Mountain te gaan. We waren vroeg, dus waarom ook niet. Voor $ 25.00 per persoon kon je met een stoeltjeslift naar een hoogte waar binnen een groot afgezet gebied een grizzlybeer was te zien. Na terugkeer bij het grondstation zijn we met de gondola naar de top gegaan. ATB-ers gingen met de fiets erin om daarna vanaf de top naar beneden te down-hillen. Hun liever als ik...misschien wat voor jou Christiaan??? Vanaf de top hadden we een verpletterend uitzicht op de bergtoppen rondom ons, terwijl wij op een hoogte van ongeveer 2350m stonden. Heen hadden wij een wapitihert gezien tegen de bergwand. Terug, jawel onze eerste zwarte beer in volledige vrijheid lopend over de bergwand. Het was een gouden tip en een geslaagde dag.