Camping Castillon de Provence - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Camping Castillon de Provence - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Camping Castillon de Provence

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

16 Juni 2009 | Frankrijk, Castellane

De eerste dag op de camping bestaat uit het brengen van de auto naar de garage i.v.m. olielekkage die wij gisteren bij aankomst hadden geconstateerd. Justus. de eigenaar had gebeld en we konden direct komen. Het bleek iets met het filter te zijn. Het onderdeel moest worden besteld wat inhield dat de volgende de reparatie kon plaatsvinden. Met behulp van 1 liter olie van deburen konden we met een veiliger gevoel de garage bereiken. Lopend zijn we naar het oude centrum van Castellane gelopen waar op een rots hoog boven het plaatsje de Notre Dame du Roc
staat. We lopen door een smalle straat met leuke winkeltjes naar het plein, waar op de kop het mooie Hotel de Ville staat met in het midden een fontein. Het plein wordt omsingeld door gezellige restaurantjes. We begeven naar de supermarkt om boodschappen te halen. Daar komen we mensen van de camping tegen waar we mee terug konden rijden. Dit scheelde onze buren een ritje naar beneden die ons zouden ophalen.Na het eten ben ik op de racefiets geklommen. Vanaf de camping was het gelijk 1,3 km klimmen.Daarna was het alleen maar dalen naar Castellane. Via een rondje door deze plaats begon ik aan de terugtocht. Een 4km lange klim over brede weg tot de afslag naar decamping met een snelheid van 15/16km ging niet slecht. Daar ben ik op adem gekomen om me op te maken voor de 4km lange steile klim naar Le Bareau. Ik had verwacht te moeten stoppen halverwege. maar ik heb het in een keer gehaald.En de weg naar de camping was verder geen probleem. De volgende dag was de auto rond het middaguur al klaar. Met Justus konden wij om half drie mee rijden. Hij bleef wachten tot wij de rekening van maar 68 euri kregen en ging daarna weg. In de supermarkt hebben wij een flesje wijn gekocht uit de streek met de toepasselijke naam Castillon, als dank voor de hulp die wij van hem en zijn vrouw Alexandra kregen. Over het weer hebben we niet te klagen. Overdag zonnig, 's avonds komt er bewolking binnendrijven. We hebben gisterennog drie vale gieren over zien vliegen, dat is een magnifiek gezicht zeg. Morgen gaan we naar Gorges du Verdon.

• 17 Juni 2009 - 11:43

John En Nel:

hoi lekker dat jullie in frankrijk zijn kunnen jullie alvast de alpen verkennen , wij zijn vanochtend terug uit turkije gekomen
    lekker warm was het daar maar ja aan alles komt een eind

• 17 Juni 2009 - 14:12

Linda:

Geniet van de vakantie en wel een beetje trainen op die fiets he?
    Blij dat de auto weer in orde is, kunnen jullie weer gaan en staan waar jullie willen. Geniet van de gorge du Verdon, volgens mij is die hartstikke mooi!

Groetjes,
    Linda

• 17 Juni 2009 - 19:39

Margreet:

Hallo Albert en Corry,
    Jullie gaan door alle streken die theo en ik en later ook met de kinderen hebben gezien. Mooie omgeving. In de Gorges du Verdon zijn we nog met Angeliqe en Frans geweest. Het is heel mooi dus geniet ervan. Groetjes.

• 21 Juni 2009 - 16:54

Carin En Fred:

Wat laat maar we zaten op de camping. Ja ja geen foto's....hoe kan je bewijzen dat het zo mooi was!!! In de Gorge wel gaan waterfietsen he..dat is geweldig leuk!!
    Geniet er lekker van in het zuid Franse zonnetje

groetjes
    Carin en Fred