Camping Ahretal in Züschen en Winterberg - Reisverslag uit Züschen, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Camping Ahretal in Züschen en Winterberg - Reisverslag uit Züschen, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Camping Ahretal in Züschen en Winterberg

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

16 September 2016 | Duitsland, Züschen

Vrijdag 16 September

Winterberg

We lagen gisteravond laat, eigenlijk vannacht om 01.00 uur op bed. Hierdoor kwamen we pas
om 09.45 uur er pas uit. We hebben dan ook heerlijk geslapen op het grote bed. Heel wat anders
dan het intieme bed van onze caravan, zoals door de gebruikers van dit bed binnen het gezin hierover wordt gesproken. Het intieme bed was ook de reden dat wij niet met onze eigen caravan
naar De Gulperberg in Limburg zijn gegaan. Door een gedwongen slaaphouding vanwege haar versleten handen heeft Corry afgelopen zomervakantie in Kroatië bijna 6 weken lang last gehad van een pijn die via haar nek naar haar hoofd doortrok. In dit grote bed waar ze wel de ruimte heeft voor haar handen hopen we dat dit verleden tijd is. Het wordt een testcase. Tot zover de korte uitleg met betrekking tot ons verblijf in Sauerland en niet in het Nederlandse Limburg. Het zonnetje komt door het wolkendek heen. Wij kunnen het ontbijt nuttigen op het terrasje van grindtegels die ooit in onze tuin hebben gelegen en naast de caravan is gesitueerd. Gelukkig staan er ook nog een tafel en stoelen op zodat wij niet op de grond hoeven zitten(haha). Ze hebben het prima voor elkaar.
De laatste keer dat Erik en Marjolein met de kinderen hier waren is het weer hier ook mooi geweest.
Ze hadden het zwembadje voor de kinderen nog buiten staan onder een dekzeil waar wat regenwater in is komen te staan. Daar waren ze niet meer aan toe gekomen omdat droog op te ruimen. Tijdens de koffie heb ik het regenwater ervan afgegooid en in de zon te drogen gelegd.
In de middag gaan we naar de bouwmarkt in Winterberg om een handgreep voor de deur van het tuinhuisje te halen. Ook moeten we voor badslippers naar het centrum, die we normaal gebruiken liggen in onze eigen caravan. In de passage naast de Edeka-supermarkt en het parkeerterrein eten we eerst nog een broodje Dönner met frites en een blikje drinken. Hierna snel nog een paar boodschappen bij de supermarkt gehaald. We gaan terug naar de camping naar Saar en zetten de handgreep op de deur van het tuinhuisje. Nu kan de deurlijst door de klemmende deur er tenminste
niet afbreken. Ik laat de lucht uit het zwembadje lopen die inmiddels gedroogd is. Het dekzeil was nog niet zover en moet nog even wachten voordat het kon worden opgeruimd. Na de koffie waarbij het zonnetje zich ook weer laat zien gaan we met Saar aan de wandel.

Züschen
De halfverharde weg achter de camping leidt ons naar het dorp Züschen. Het ligt niet ver van de camping en is een leuk dorpje waar je doorheen moet rijden als je naar Winterberg moet. We verkennen het nu per voet en komen bij een paadje langs het riviertje de Nuhne. Dit paadje brengt ons naar de tweesprong waar de Nuhne en de Ahre samenkomen. We gaan verder naar het hoger gelegen deel van Züschen waar de kerk als blikvanger van het dorp fungeert. Een hele klim maar het
uitzicht over het dorp is fantastisch. We keren weer terug naar het lager gelegen Hotel-restaurant Dorfskrug om onze weg terug naar de camping te volgen. Bij terugkomst gaan we douchen op onze nieuwe badslippers en zien later op TV dat Marlou van Rijn de Blade-Babe in Rio een vervolg geeft aan haar gouden plak in London op de Olympische Spelen en met haar diverse andere nederlandse
sporters ook medailles hebben behaald.