De laatste dagen in Züschen - Reisverslag uit Züschen, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Züschen - Reisverslag uit Züschen, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Züschen

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

25 September 2016 | Duitsland, Züschen

24 en 25 September
De laatste dagen in Züschen

Zaterdag 24 September
Na gisteren de brouwerij te hebben bewonderd gaan we vandaag lekker niks doen.
Saartje uitlaten, ontbijtje, kopje koffie en even snel op en neer naar de Lidl in Wnterberg
en daarna genieten van het zonnetje. ’s Middags lopen we de andere kant van de weg achter de camping op naar het tussen de heuvels ingeklemd dal. Koeien grazen op de weilanden onder in het dal en we lopen langs hoogopgestapeld brandhout die in de winter in menig kacheltje voor de nodige warmte moet gaan zorgen en bijbehorende romantische uurtjes bij de open haard. Als we teruggewandeld zijn strijken we voor even neer op het terras van Gasthof Ahre-Keller. We pakken nog net een klein beetje zon mee die langzaam verdwijnt in de schaduw van het Gasthof.
Voor veel zon zitten gasten van het Gasthof al op stoeltjes naast het terras, daar kunnen ze er wat langer van genieten. Ik neem een biertje van de tap en Corry gaat voor een ijscoupe.

Zondag 25 September
Vandaag hebben we besloten om niet morgen maar vandaag naar huis te gaan. We denken dat het op maandag wel eens drukker kan zijn op de weg dan de zondagavond. Dus genieten we nog wel
van het zonnetje maar gaan ook in de loop van de dag de auto inpakken en de caravan aan kant maken om hem netjes achter te laten. De stoelen van het buitensetje staan al in het tuinhuisje.
De tafel op zijn kant tegen de aanbouw aan. Vanmorgen de rekening voor ons verblijf betaald bij
Frau Blüger. Ook het dagelijkse rondje met Saar ontbreekt niet. Tegen het einde van de middag
sluiten we de accupolen aan en gaan op weg naar huis. Helaas komen we kilometers voor Meschede
al in de file. De verkeerslichten in de dorpen voorafgaand aan Meschede zijn daar debet aan. De keuze van de Autobahn richting Dortmund om niet de 46 maar de 44 te nemen haalt ook niks uit.
Het is overal zeer druk. Blijkbaar komt iedereen massaal terug van een dagje, weekend of weekje vakantie terug uit het drukbezochte Sauerland. Wat inhoud dat het ook op zondagavond zeer druk is.
Tegen elf uur komen we eindelijk in Ouderkerk aan de Amstel aan. We kunnen terugkijken op een mooie 10 dagen.