Met een nieuwe expansievat naar Buxheim - Reisverslag uit Kirchheim unter Teck, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Met een nieuwe expansievat naar Buxheim - Reisverslag uit Kirchheim unter Teck, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Met een nieuwe expansievat naar Buxheim

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

27 Mei 2019 | Duitsland, Kirchheim unter Teck

Redelijk geslapen in onze nieuwe caravan op een goed matras. Op naar Pizza Bob voor de WC, kop koffie en ontbijt. Daarna zijn we naar het oude centrum van Kirchheim unter Teck gelopen. Een stad in de Duitse deelstaat Baden-Wurttemburg en maakt deel uit van het Landkreis Esslingen. Zo rijden er in Kirchheim dus auto's rond met de letters ES op hun kentekenplaat. Het inwonertal ligt tegen de 40.000. Het historische centrum wordt opgeluisterd door het oude raadhuis die zich in dezelfde vakwerkstijl gemakkelijk tussen de ander vakwerkgebouwen voegt. Op maandagmorgen is er op de marktplaats nabij het raadhuis een voornamelijk bloemen- en plantenmarktje. Verder valt aan de rand van het historisch centrum de Martinskerk in het oog. Bij een Konditorei hebben we nog wat broodjes gekocht voor onderweg als de auto gerepareerd is. Wanneer we weer teruggelopen zijn naar de caravan op het industrieterrein nabij de garage en we ons nogmaals naar Pizza Bob begeven, worden we gebeld door de garage dat de auto klaar is. Een nieuw en orgineel expansievat is gemonteerd en we betalen de rekening waarbij we nog 40% korting kregen. Een heel sociaal persoon die een garage bestiert maar met menselijke gevoelens. Geld verdienen ok, maar daarbij hoeft hij geen mensen een poot uit te draaien. Kom daar tegenwoordig maar eens om. Een uitzonderlijk persoon. Gelukkig kennen wij binnen de familie ook zo'n iemand. Na de koelbox in de auto te hebben gezet en de caravan aangekoppeld te hebben begeven we ons dan met een dag vertraging naar ons uiteindelijke bestemming in Duitsland. We begeven ons op de A8 richting Ulm om daarna de borden te volgen die ons naar de afslag Memmingen moeten brengen. Enige tijd rijden we zonder een icoontje op de display in de auto. Helaas verschijnt er toch weer een op. De temperatuur blift goed dus dat stemt tevree. We arriveren in Buxheim en krijgen een plaatsje toebedeeld van de eigenaresse die wij van onze late aankomst hadden bericht. We zetten snel de doortrekkerstent aan de caravan en zetten de koelbox onder 220. Veel meer hoeven we niet te doen. Morgen willen we naar het Hymer-museum in Bad Waldsee waar een vrijkaart van hebben gekregen op de kampeer-caravanbeurs bij aankoop van de nieuwe Dethleffs-caravan.