Buxheim - Reisverslag uit Buxheim, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Buxheim - Reisverslag uit Buxheim, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Buxheim

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

28 Mei 2019 | Duitsland, Buxheim

Buxheim

Vandaag staat een bezoek aan het Hymer-museum op het programma. De bestelde broodjes halen we op bij de receptie en na de koffie vertrekken met de auto richting Bad Waldsee. De richtingsborden naar de snelweg wil nog weleens verwarrend zijn. Wij rijden over de brug en komen uit bij het industrieterrein waar zich ook een BMW-dealer bevindt. Omdat ik me nog steeds niet echt op mijn gemak voel met betrekking tot het wederom verschenen icoontje op de display in de auto, besluiten we om het toch te laten controleren. Ze voeren een kostenloze standaardcheck uit, voeren een wel te betalen voertuigtest en diagnose-testmodel door. In de tijd dat we de auto bij BMW dealer Reisachter in Memmingen achterlaten, omdat ze ons gelukkig ondanks de volle agenda er tussendoor helpen, worden we door een kostenloze taxi heen en weer gebracht. we worden ook hier weer telefonisch op de hoogte gebracht wanneer de auto klaar is. We kunnen dan de taxi bellen die ons weer komt ophalen van de camping. Bij de dealer hadden we al een heerlijke cappuccino gedronken maar bij de caravan aangekomen hadden we trek in nog een bakkie. Na de broodjes verorbert te hebben zijn we naar het kleine centrum van Buxheim gewandeld. Het dorp Buxheim met een ruime 3000 inwoners ligt in de grote deelstaat Beieren en maakt onderdeel uit van de Landkreis Unterallgau. Hoe klein het dorp ook is, het heeft wel een belangrijke trekpleister in de vorm van een Abdij. Deze abdij was een Kartuizerklooster dat zelfstandig was binnen het Heilige Romeinse Rijk. Ze hadden geen zetel in de Rijksdag omdat het deel uitmaakte van Voor-Oostenrijk. In 1238 werd voor het eerst vermeld dat een er een koorherensticht bestond. In 1402 werd met steun van het bisdom Augsburg een kartuizerklooster gesticht. Verdere geschiedenis laat ik hier achterwege. Nu is het kartuizerklooster een museum. In de namiddag toen wij al weer terug waren op de camping werden we gebeld dat de auto klaar was. Taxi gebeld en de schoongewassen auto opgehaald. Gelukkig zijn er geen verontrustende problemen geconstateerd. Het voertuig zuigt ergens een kleine hoeveelheid valse lucht en daar verschijnt het icoontje van op het display. Helaas een paar honderd euro lichter maar wel in de wetenschap dat alles goed was gecontroleerd. Het geeft meer vertrouwen voor de rest van de reis. We laten ons er niet van weerhouden om in het restaurant naast de camping ons van een maaltijd te voorzien met een heerlijke Wienerschnitzel op ons bord. Daarnaast een lekker glas bier uit de Allgau en een glas jus d'orange voor Corry en genieten maar. Tegenover ons op de plek kwam overigens een Duitser staan die al gauw zijn schotel opgesteld wilde hebben. Het kostte nogal moeite om een signaal voor een goede verbinding op te pikken. Ik heb hem geadviseerd om de schotel aan de andere kant van zijn caravan neer te zetten omdat de boom het signaal wegtrekt. Dat heeft hij inderdaad opgevolgd en zo kon hij al snel TV kijken. We hebben na een kop koffie op tijd ons bed opgezocht. Morgen dan toch naar het museum van Hymer.