Een speciale eerste nacht in de caravan - Reisverslag uit Kirchheim unter Teck, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Een speciale eerste nacht in de caravan - Reisverslag uit Kirchheim unter Teck, Duitsland van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Een speciale eerste nacht in de caravan

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

26 Mei 2019 | Duitsland, Kirchheim unter Teck

Om kwart over vier waren wij al wakker en zijn maar uit bed gestapt. de vakantie kon beginnen. Wij gaan heen niet via Arnhem maar kiezen voor de route via Venlo om Duitsland binnen te rijden. Het gaat vrij lang goed totdat we een melding krijgen dat het koelvloeistofpeil te laag was en we dat bij de eerstvolgende gelegenheid moesten bijvullen. We hebben de eerste de beste afslag genomen en auto en caravan in het dorp geparkeerd. Daar hebben we de ANWB gebeld en die heeft door middel van ons mobiele telefoon de juiste locatie bepaald voor de ADAC die ons verder moest helpen. De motorkap stond open en daardoor werd er meerdere keren door de bewoners van dit dorp gevraagd of ze ons konden helpen. Van naaste bewoners mocht ik gebruik maken van het toilet, daarna hebben wij in afwachting van de ADAC ons op een bankje bij het kruispunt gesetteld. Er kwamen nogal veel bewoners langs doordat er vandaag in tegenstelling tot bij ons afgelopen donderdag, voor de Europees parlement gestemd kon worden. Na ongeveer anderhalf uur belde hij op dat hij eraan kwam. Hij draaide de dop eraf waarvan de bovenkant wederom los was geraakt en hij het pijpje los moest krijgen met een schroevedraaier. Dat weer op de deksel gemaakt en het peil weer bijgevuld. Via de computer de melding weer ongedaan gemaakt en we konden weer rijden. we moesten het in de gaten houden en als er weer een melding kwam bijvullen. Dit gebeurde ons nog twee keer waarbij de laatste keer op de parkeerplaats bij Gruibingen van het pijpje ook de kap en de veer eraf sprong. Dit resulteerde in weer kontakt op te nemen met de ANWB. In afwachting van opnieuw de ADAC zijn we in de Raststatte koffie gaan drinken en kon de telefoon ook wat opgeladen worden die bijna leeg was. Omdat bijvullen nu niet meer mogelijk was kwam er een bergingswagen van de ADAC. De auto ging erop en de caravan werd erachter aangekoppeld. Corry kon voor in de cabine plaatsnemen. Ik mocht in de auto op de wagen plaatsnemen. De tweede man die erbij was had een garage in Kirchheim auf der Tuck en hij vroeg of wij de auto bij een BMW-dealer wilde laten maken of dat hij dat in zijn garage mocht repareren. Voor ons was het belangrijk dat er een nieuwe expansievat ingezet werd. We werden met de caravan op een industrieterrein vlak naast zijn garage neergezet. We konden vlakbij in Pizza Bob die 24 uur per dag open was naar de WC en koffie drinken en wat eten. De volgende dag zou hij proberen een zo goedkoop mogelijk expansievat te bestellen die hij dezelfde dag erin kon zetten. Het is zo wel een heel speciale eerste nacht in onze nieuwe caravan.

• 24 Juni 2019 - 18:38

M Pol:

Mooi verslag kijk uit naar het vervolg .Ben benieuwt of het het het orginele verslag word of de gekuisde versie.