Buxheim [Duitsland] naar Oberdrauburg [Oostenrijk] - Reisverslag uit Oberdrauburg, Oostenrijk van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Buxheim [Duitsland] naar Oberdrauburg [Oostenrijk] - Reisverslag uit Oberdrauburg, Oostenrijk van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Buxheim [Duitsland] naar Oberdrauburg [Oostenrijk]

Blijf op de hoogte en volg Albert

30 Mei 2019 | Oostenrijk, Oberdrauburg

Buxheim-Oberdrauberg
We gaan op ons gemak de tent opruimen die gelukkig vrijwel droog is na de behoorlijke regen die wij hier toch gehad hebben. Als we bij de snelweg aankomen staat de bewegwijzering zeer ongelukkig aangegeven wat resulteert dat wij de verkeerde oprit nemen. Waar bij het ene bord Lindau niet staat vermeld en even verderop wel, neem ik de richting naar München. Dat is toch richting het zuiden waar wij heen moeten. Helaas bleek dat niet goed te zijn en bezorgd ons drie kwartier Lindau vertraging. Gelukkig komen we uiteindelijk wel de goede richting van Lindau op te rijden. Tot aan de Arlbergtunnel gaat het door een mooi berglandschap crescendo. Helaas stagneert het voor de tunnel en dat kost ons enige tijd. Besneeuwde bergtoppen sieren ons uitzicht. Trijnie en Tinus hebben eind april op weg naar Porec door Oostenrijk nog sneeuw gehad. Dat is gelukkig niet blijven liggen in de dalen maar wel zoals gezegd op de bergtoppen. Voorbij de Arlbergtunnel passeren we nog de Landecker Tunnel (7km) en de Roppener Tunnel (5,1 km) van enige betekenis dit alles door een wonderschone bergachtige omgeving. Bij Innsbruck draaien we de A13 naar de Italiaanse grens richting Vipiteno. De Brennerpas die je neemt als je de oude weg naar Italie zou nemen laten we rechts van de snelweg aan ons voorbijgaan.Omdat we al kennis hadden genomen via de radio dat het erg druk was naar Bolzano namen heel wat automoblisten toch de binnenwegen, ondanks de waarschuwing op de radio om dat niet te doen omdat het ook daar vol liep. Wij bleven op de snelweg en het kostte ons drie kwartier om voorbij het punt te komen waar de weg een baan smaller werd vanwege wegwerkzaamheden en de doorstroming weer op gang kwam. Bij Müllbach, in het Italiaans Rio di Pusteria, verlaten we de snelweg en volgen de E66. Een weg die we al eens eerder hebben genomen toen we ons caravan in Lienz neerzette om de Grossglocknerpas te rijden. Dat was in het jaar dat de snelweg tussen München en Salzburg vanwege de enorme wateroverlast enige tijd afgesloten was en de terreinen van de campings aan de Wolfgangsee deels onder water stonden. wij zijn toen naar Lienz uitgeweken om de Grossglockner te bewonderen. Dit keer staat de Weissensee op ons verlanglijstje. De weg over de E66 door de dorpjes is mooi maar best wel druk met veel vrachtwagenverkeer wat oppassen geblazen is als je een niet te brede bocht moet nemen met je caravan achter de auto. Met goed vooruitkijken en erop anticiperen los je dit soort situaties goed op. Zo kun je ook nog genieten van de mooie dingen onderweg. We kunnen nu zonder vertraging het stuk door Italie overbruggen en verlaten dit land bij San Candido om Sillian in Oostenrijk als eerste plaats weer te begroeten. Nog een kleine vijftig kilometer scheidt ons van de eindbestemming, Oberdrauburg. We rijden langs de rivier de Drau naar Lienz en herkennen het nog een beetje. Na zestien kilometer arriveren we dan eindelijk op Natur & Familiëncamping Oberdrauberg aan de Marktstrasse 1 in de gelijknamige plaats. We worden hartelijk ontvangen door de dame aan de receptie. We kunnen een plaatsje uitzoeken ook op de plaatsen die gekenmerkt zijn met gereserveerd, wij ziijn dan alweer vertrokken. Zo komen we op een paadje te staan waar een grote groep nederlanders zijn neergestreken. Dat is een clubje ouderen die gezamelijk op reis zijn, anders dan de georganiseerde reizen zoals bij de ANWB. Deze mensen organiseren dit zelf en wie iets niet wil is niet verplicht, daardoor zijn ze een stuk goedkoper uit. Hier telt ook vrijheid blijheid en doen waar je zin hebt. Wij zetten de caravan neer en gaan op zoek naar een restaurantje die we in het centrum van het dorpje moeten zoeken op 15 tot 20 minuten lopen van de camping. We strijken neer in een zijstraatje van het pleintje in het restaurant van Gasthof Polliter. We bestellen daar onze Wienerschnitzel en een lekker pot bier wat me na een dag reizen wederom goed zal smaken. We raken nog in een geanimeerd gesprek met een ouder echtpaar uit Duitsland. Voldaan en moe lopen we terug naar onze caravan voor een kopje koffie om niet lang daarna ons bed op te zoeken. Morgen willen we de Weissensee bezoeken.