Amsterdam-Antalya-Çolakli - Reisverslag uit Manavgat, Turkije van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Amsterdam-Antalya-Çolakli - Reisverslag uit Manavgat, Turkije van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Amsterdam-Antalya-Çolakli

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

05 Maart 2015 | Turkije, Manavgat

VAKANTIE TURKIJE

Donderdag 5 maart

Amsterdam-Antalya-Çolakli

Om 02.30 uur liep de wekker af, aankleden, Saar uitlaten en ontbijten.
Taxi Erik (mijn jongste zoon) stond zoals afgesproken om 03.15 uur voor
de deur. Saar wordt in de vroege ochtend door Erik opgehaald en gaat mee
naar Winterberg in het Sauerland. Na te zijn afgezet bij de vertrekhal, snelt Erik
naar huis en wij naar vertrekhal 3, balie 31. We hadden op internet al ingecheckt
en stoelen gereserveerd. We hoefden alleen de bagage af te geven.
Bij de Starbucks hebben we een koffie gedronken en zijn daarna op ons gemak
gate nr.14 op gaan zoeken. Een spannend moment zou volgen als ik het poortje door
moet, maar eerst moesten de schoenen uit. Gelukkig ging het met mijn implantaten
goed, ik hoefde mijn medisch paspoort niet tevoorschijn te halen. We vertrokken op tijd
van Schiphol en volgens de berekeningen die de piloot op ons losliet, zouden we na 3 uur
en 20 minuten op Antalya landen. We zien verlicht Amsterdam onder ons wegglijden en
onderscheiden pas bij daglicht zo af en toe de besneeuwde Oostenrijkse Alpen.
De Griekse bergen kunnen we veel beter aanschouwen. Eenmaal in het luchtruim van Turkije
aanbeland, kunnen we aan weerszijden de besneeuwde bergtoppen bewonderen.
Via een boog kwamen via zee op Antalya aanvliegen, gevolgd door een prima landing.
In Nederland hadden we de visums al geregeld waardoor we snel door de douane konden.
Tot onze verbazing keurde men het geen blik waardig. Het gaat dus puur om het geld wat het opleverd. We vonden voor het luchthavengebouw al snel de bus die ons in een uur naar
Club Side East Hotel in Çolakli-Manavgat bracht. Deze rondreis zijn Valkan de gids en Hakan de buschauffeur. Valkan heeft Nederlands gestudeerd in Ankara maar heeft verder geen binding met ons land. Dat zou in de loop van de reis bij een ieder van ons ook wel niet onopgemerkt blijven. Als we tegen Hakan iets zouden moeten zeggen dan moest het in het Turks zijn of onze handen en voeten moesten er aan te pas komen. We krijgen een ruime
5 persoonskamer toegewezen en kunnen kiezen waar we willen slapen, apart of bij elkaar (haha). Een half na aankomst is er in de lounge onder het genot van een non-alcoholische coktail, ee info halfuurtje. Het programma van de komende reis werd besproken, maar dat
zien jullie vanzelf wel de revue passeren. De rest van de (mid)dag was ter eigen invulling.
Wij hebben een rondje door Çolakli gelopen en daarbij gelijk Turkse Lira’s gepind. Op
weg naar het brede strand kwamen we schitterende megahotels tegen. Na het goed verzorgde avondeten zijn we op tijd ons bed ingedoken.

• 22 Maart 2015 - 12:59

De Overkant:

Jullie hebben wel zachtjes gedaan, want we wisten geeneens dat jullie er lekker tussenuit zijn gegaan en inmiddels weer terug.
    Albert, jij bent wel een trouwe waarbenjij.nu schrijver.
    De overkant