Airco bijvullen - Reisverslag uit Poreč, Kroatië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu Airco bijvullen - Reisverslag uit Poreč, Kroatië van Albert Vermeij - WaarBenJij.nu

Airco bijvullen

Door: Albert Vermeij

Blijf op de hoogte en volg Albert

06 Juni 2015 | Kroatië, Poreč

Gisteren is een dag dat we en de auto niet hebben gebruikt en de camping niet zijn af geweest. Een gepaste tijd in de zon gelegen en verder lezen en verslag bijwerken. Vandaag willen we even kijken of we een afspraak in de garage voor maandag kunnen maken. om de airco te kunnen laten bijvullen. De Peugeot-garage waar we al eens eerder waren geweest was gesloten. Waarom, we hadden geen idee. Dat gold ook voor de nieuwe Opel-garage er vlak naast. We zijn toen maar naar het dorp gereden waar we vlakbij de supermarkten Lidl, Plobine en Kaufland een Renault Garage zagen die wel open was. We vroegen of we een afspraak voor maandag konden maken. De man zei dat het nu gelijk kon gebeuren. We konden er op wachten. Naast de garage was een cafetaria waar we een kop koffie konden drinken. Het bleek dat ze zelfs gespecialiseerd waren in airco's. We namen plaats op het terras bij het cafetaria. Een oudere man naast ons riep voor ons de serveerster door met zijn stok zachtjes op de deur te kloppen. We bestelden 2 cappacino voor het astronomische bedrag van 16 Kuna , omgerekend Euro 1,20. Kregen we er ook nog een glas water bij. De oudere man naast ons zat te wachten op zijn Peugeot. Hij had zijn auto bij het keuringsstation in het gebouw tegenover ons afgeleverd voor de APK keuring. Het bleek een oorlogsslachtoffer te zijn die in ieder geval een paar talen sprak. Na een half uurtje zijn we nog een stukje gaan lopen richting de kampeerwinkel die iets verderop lag. We hebben een nieuwe waterkoker voor de caravan gekocht en een licht klein tafeltje. Die hele grote tafel die we thuis hebben achtergelaten werd slecht en is ook best wel zwaar. Toen we terug kwamen lopen stond onze auto buiten en konden we na betaling van maar 400 Kuna, dat is ongeveer 54 Euro, in een heerlijk gekoelde auto campingwaarts rijden. De zon, zee en strand lonkt ons weer toe. De komende dagen zijn we niet meer van de camping af te slaan.

• 18 Augustus 2015 - 21:13

Fred:

Op Renault kan je tenminste vertrouwen

• 18 Augustus 2015 - 21:41

Albert Vermeij:

Ja de Ford garage zat in Pula, dat was iets te ver weg. Maar in dit geval ben ik tevreden met de Renault garage (haha)